مسکن، یک متولی مشخص و پاسخگو ندارد

رییس اتاق اصناف لرستان با تاکید بر اینکه فقط در سال ۹۷ در رابطه با مسکن چندین مصوبه داشته‌ایم که به تعداد اندکی از آن‌ها اجرایی شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه مسکن، یک متولی مشخص و پاسخگو ندارد.

به گزارش همای سعادت به نقل از انعکاس مردم، منوچهر اسبکوه در جلسه‌ی شورای مسکن با تاکید بر اینکه متاسفانه همواره باید در زمینه‌های مختلف تحت فشار قرار بگیریم تا ناچار به تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی شویم، گفت: اگر خروجی جلساتی که در زمینه‌ی مسکن برگزار گردیده به صورت اجرایی در عملکرد دستگاه‌ها لحاظ می‌شد، امروز با مشکلات موجود دست به گریبان نبودیم.

وی به راه‌اندازی سامانه جامع املاک اشاره و افزود: اگر این سامانه به معنای واقعی اجرایی می‌شد از بسیاری از موج‌سواری‌های دلالان مسکن پیشگیری می‌شد.

اسبکوه تصریح کرد: اگر بر مبنای منطقه‌بندی قیمت‌های پایه و مبنا داشته باشیم تا حدودی می‌توان از آشفتگی‌های بازار مسکن جلوگیری نمود.

رییس اتاق اصناف لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضعی که افزایش قیمت مصالح ساختمانی را دلیل گرانی مسکن می‌دانند، بیان داشت: مگر لرستان هم جزیی از این کشور نیست؟ چرا این افزایش قیمت بیشتر در لرستان باعث این آشفتگی و لجام‌گسیختگی می‌شود؟

منوچهر اسبکوه، شناسایی خانه‌های خالی و وضع مالیات سنگین بر آن‌ها را از جمله اقدامات موثر در بهبود اوضاع مسکن دانست و بیان داشت: اگر اوضاع بر همین منوال پیش برود شکی نیست که به زودی عده‌ای از اقشار بی‌بضاعت و کم‌درآمد ناگزیر از چادرنشینی می‌شوند و این برای نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان شایسته نیست و همه در قبال آن مسئول هستیم.
انتهای پیام/