استاندار لرستان:

مسیر تربیتی جامعه از آموزش و پرورش می گذرد

استاندار لرستان گفت:آموزش و پرورش محور اصلی تربیت نسل هاست و مسیر تربیتی جامعه از آموزش و پرورش می گذرد.

به گزارش همای سعادت،ابوطالب شفقت در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اگر آینده و پیشرفت جامعه را بخواهیم ترسیم کنیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم،اظهار داشت:نقش آموزش و پرورش در آینده نظام پر اهمیت است و طبق اصل سوم قانون اساسی، ماموریت جمهوری اسلامی زمینه سازی برای تعالی و رشد جامعه می باشد که در این زمینه تاثیری که آموزش و پرورش دارد هیچ نهادی ندارد.

وی از فرهنگیان خواست بیشتر اندیشیدن و تفکر را به دانش آموزان یاد بدهند زیر اگر فکر کردن اعتقادی باشد موجب می شود زندگی اعتقادی همراه با معنویت شود.

شفقت با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان مهم است،افزود: باید در جامعه فرهنگ سازی شود که خانواده ها،به معلمان و آموزش و پرورش اعتماد کنند تا مسیر درست برای دانش آموزان آنان ترسیم شود .

نماینده ارشد دولت در لرستان نقش آفرینی و مسئولیت پذیری نوجوانان در زندگی را مهم دانست و تصریح کرد:جامعه معلمان علاوه بر علم آموزی و بحث های تربیتی،سبک زندگی را هم به دانش آموزان آموزش دهند.

یونس بهاروند ایرانیا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان از توجه ویژه استاندار به دستگاه تعلیم و تربیت قدردانی کرد و گفت:با درایت استاندار هر ماه جلسات شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار برگزار می شود و مشکلات و موانع سر راه این دستگاه حل و فصل می شود.

در این جلسه برخی از کارکنان آموزش و پرورش نظرات خود را با استاندار در میان گذاشتند.

همچنین در جلسه ای با حضور استاندار و سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان وضعیت هنرستانها،تجهیزات هنرستانی،اعتبارات آموزش و پرورش لرستان و هدایت تحصیلی دانش آموزان بررسی شد.

انتهای پیام/