مشارکت ۷۹ میلیارد ریالی خیرین در برنامه محرومیت زدایی کمیته امداد چگنی

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی از مشارکت ۷۹ میلیارد ریالی خیرین در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد خبر داد.

به گزارش همای سعادت از چگنی، بهنام فروتن نیا با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۹ میلیارد ریال توسط کمیته امداد جمع آوری شده است، اظهار داشت:این مبلغ توسط نیکوکاران،حامیان طرح اکرام ایتام، مودیان زکات، مراکز نیکوکاری و برنامه های جشن عاطفه ها، اطعام مهدوی جمع آوری شده است.

وی ،از تحقق صد درصدی برنامه زکات در سالجاری خبر داد و افزود:شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد تشکیل شده که هدف آن توسعه و ترویج سنت حسنه پرداخت زکات واجب و زکات مستحبی می باشد.

رئیس کمیته امداد چگنی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۲ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

فروتن به تعداد روستاهای دارای اقلام مشمول زکات اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۴۰روستا در شهرستان چگنی ۹۶ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی به همکاری ۱۰عامل افتخاری زکات اشاره کرد و گفت: از این تعداد چهار مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیاء فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات می‌باشند.

وی، هزینه کرد زکات را در دو سرفصل امور محرومین و پروژه های عمرانی عام المنفعه ذکر کرد و افزود: اولویت اول توزیع زکات کمک به محرومین در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن ، معیشت و کمک های موردی می باشد و در سرفصل پروژه های عمرانی احداث،بازسازی،تعمیر و تجهیز مساجد، و سایر پروژه ها با تصویب شورای زکات هزینه می شود.

پرداخت ۱۸ میلیارد ریالی حامیان به کودکان در طرح اکرام ومحسنین

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون حامیان طرح اکرام و محسنین ۱۸ میلیاردو ۱۲۰ میلیون ریال به حساب کودکان معنوی خود واریز کردند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون یک هزارو ۷۳۳ حامی بصورت ماهانه کمک های نقدی خود را به حساب ایتام و کودکان دارای سرپرست ازکار افتاده واریز کردند.

فروتن با اشاره به تعداد کودکان تحت حمایت طرح اکرام و محسنین گفت: ۳۳۴ کودک هم اکنون از کمک های مستقیم حامیان بهره مند هستند که از این تعداد ۲۱۳ نفر ایتام و ۱۲۱ نفر طرح محسنین با موضوع سرپرست از کار افتاده می باشد.

رئیس کمیته امداد چگنی با بیان اینکه طرح اکرام زمینه مشارکت مستقیم خیران در توانمندسازی خانواده ها را فراهم می کند افزود:این طرح با هدف تامین نیازمندی های کودکان نیازمند در زمینه تحصیلی،معیشتی،درمان و کمک های خاص اجرا شده است.

وی به نحوه مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در طرح اکرام ومحسنین اشاره کرد و افزود: متقاضیان این طرح با مراجعه به کمیته امداد یا شماره گیری #۰۶۶۵*۸۸۷۷* ویا درگاه الکترونیکی این نهاد با انتخاب و تکمیل فرم های مربوطه می توانند حمایت از یک یا چند کودک را پذیرش نمایند.

پرداخت یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال صدقه توسط مردم

فروتن بیان کزد: از ابتدای سالجاری تا کنون مردم شهرستان چگنی یک میلیاردو ۴۲۲ میلیون ریال صدقه از طریق کمیته امداد به نیازمندان پرداخت کردند.

وی به مشارکت مستقیم مردم در کمک به توانمندسازی مددجویان این نهاد خبر داد وافزود: جمع آوری و توزیع صدقات از طریق شبکه های مردمی وروش های نوین یکی از راههای مناسب محرومیت زدایی می باشد.

رئیس کمیته امداد چگنی به نحوه مصرف صدقات جمع آوری شده اشاره کرد و گفت: صدردصد کمک های اهدایی مردم در قالب صدقات صرف محرومیت زدایی از خانوارهای نیازمند می شود.

وی با اشاره به نحوه توزیع و هزینه کرد صدقات جمع آوری شده، گفت:بر اساس توافقنامه بودجه مبالغ جمع آوری شده در هر منطقه بر اساس نیاز مددجویان در شاخص حمایتی شامل کمک به درمان مددجویان ،کمک به ازدواج و تامین جهیزیه ،پرداخت موردی،کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان هزینه می شود.

فروتن در پایان گفت: دو هزارو ۲۸۲ مشترک صندوق صدقات درچگنی وجود دارد علاوه بر آن مردم سخاوتمند می توانند کمک های خود را از طریق کد دستوری #۰۶۶۵*۸۸۷۷* به آسانی از طریق تلفن همراه خود صدقه واریز کنند.

انتهای پیام/