مصرف برق در لرستان به مرز  هشدار  رسید/ ادامه روند فعلی منجر به خاموشی می شود

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: مصرف برق در لرستان به مرز هشدار رسید و در صورت ادامه روند افزایش مصرف، خاموشی هایی اعمال می شو. به گزارش پایگاه خبری همای سعادت به نقل از سفیرافلاک ،فریدون خودنیا  اظهار داشت: با توجه به شرایطی که هم اکنون از نظر جغرافیایی وجود دارد، شاهد افزایش […]

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: مصرف برق در لرستان به مرز هشدار رسید و در صورت ادامه روند افزایش مصرف، خاموشی هایی اعمال می شو.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت به نقل از سفیرافلاک ،فریدون خودنیا  اظهار داشت: با توجه به شرایطی که هم اکنون از نظر جغرافیایی وجود دارد، شاهد افزایش روز به روز دمای هوا هستیم که این روند افزایش دما سبب شده تا مصرف برق در استان لرستان مانند برخی از استانهای دیگر افزایش یابد.

 

وی با اشاره به این که مصرف برق در لرستان به مرحله هشدار رسیده است، افزود: در حال حاضر مصرف برق استان لرستان در مرحله هشدار قرار گرفته به طوری که تاکنون پیک بار مصرف برق در استان ۶۰۰ مگاوات بوده و اگر روند افزایش دما و مصرف اینگونه ادامه داشته باشد ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

 

خودنیا تصریح کرد: اوج مصرف برق از  ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر است که باید همشهریان از وسایل برقی پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی،ظرفشویی و اتو استفاده نکنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: اگر روند مصرف برق اینگونه روند افزایشی داشته باشد قطعا وارد مرحله قرمز می شویم و مجبور به اعمال خاموشی هستیم البته از ابتدای سال تاکنون هیچگونه خاموشی نداشتیم ولی اگر مصرف اینگونه باشد قطعا خاموشی خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: با هر یک درجه ای که هوا گرم می شود، مصرف برق چهار درصد افزایش می یابد و این موجب نگرانی می شود که باید همکاری لازم برای صرفه جویی در مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی ها صورت گیرد.

 

خودنیا با اشاره به اولویت بندی در صورت اعمال خاموشی ها، گفت: در صورتی که به مرحله قرمز برای انجام خاموشی ها برسیم، برنامه ریزی و اولویت بندی هایی صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: تنظیم کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، خاموش کردن لامپ های اضافه، سرویس کولرهای آبی با داشتن سایه بان، استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف ازجمله توصیه هایی هستند که می توانند در صرفه جویی برق نقش مهمی داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که وسایل برقی در حالت استندبای ۱۱ درصد برق مصرف می کنند، افزود: دستگاه هایی که به صورت استندبای هستند ۱۱ درصد برق مصرف می کنند که ضروری است دوشاخه این وسایل از پریز خارج شود و کاملا خاموش شوند.

 

خودنیا تصریح کرد: شهروندان از هر گونه دستکاری در کنتورها خودداری کنند و در صورت بروز مشکل با ۱۲۱ تماس بگیرند و همه پرسنل در حالت آماده باش هستند و در صورتی که مشکلی ایجاد شود درصدد رفع آن هستیم.

انتهای پیام/