مصوبه جدید دولت نفس مطبوعات را به شماره انداخت

با مطالعه تاریخچه دیگر دولت ها در سراسر جهان به راحتی پی خواهی برد که تحقیق،توسعه و رسانه سه فرآیند در هم تنیده هستند که خروجی اتصال این سه عنصر و فرآیند منجر به توسعه زیرساخت ها ، خلق محصولات جدید و استفاده و ابتکار عمل از نوآوری های فناورانه می شود.

یادداشت _ همای سعادت _سال هاست کشورهای توسعه یافته جهان با اختصاص بخشی از درآمد ناخالص ملی خود به رسانه های برای سریع کردن فرایند تحقیق و توسعه باعث پیشرفت تکنولوژی و کاهش دیگر هزینه ها شده اند.
کاهش خطاهای ملی،آینده پژوهی،استفاده حداکثری از منابع ملی و دیگر سرمایه های نهفته هر مملکتی فقط از طریق پویا شدن رسانه ها امکان پذیر است.مصوبه عحیب دولت نشان از کم توجهی به مقوله تحقیق و توسعه و آینده پژوهی دارد.حذف چاپ آگهی ها در مطبوعات قطعا باعث ایجاد رانت و فساد در تمام دستگاه های دولتی و حتی خصوصی و حیف و میل بیت المال خواهد شد.

در بحبوحه همه گیری کرونا و به شماره افتادن نفس رسانه ها و مطبوعات از اثرات مخرب کرونا بدون هیچ حمایت چشم گیری از سوی دولت خود به ایجاد نوعی حباب ضعیف ماندن یا نماندن منجر شده است.مصوبه دولت تدبیر هجویه ای است علیه بی معنایی نظم موجود در رسانه ها و مناسبات اخلاقی حاکم بر جامعه مطبوعات.
آزادی مطبوعات به ضیافتی برای قضای حاجت هیات وزیران تبدیل شده است. تصویب نحیف کردن جان بی جان مطبوعات عملی است مذموم،که حتی گفتگوی هیات وزیران در این حیطه ،کاری نامتعارف بود و عکس کشورهای همسایه که در راستای تقویت رسانه ها صورت پذیرفته است.

دولت تدبیر در اواخر حیات خود نشان داد که رابطه میدانی مطبوعات و توسعه را متوجه نشده است.هر دولتی در روز اول همانند نوزادی در بدو تولد هیچ زبانی یا معنایی را نمی داند و با مفاهیمی همچون توسعه، ترقی و پیشرفت بیگانه است و آشنایی با این ادبیات و واژگان بسته به فرهنگی دارد که در آن زیسته ایم و همه این مسائل و فرهنگ سازی ها را رسانه ها و مطبوعات به دولتمردان بدون دریافت هیچ دستمزدی یاد می دهند.

ای کاش دولت با نگاهی گذرا به اطراف خود پی می برد که ارزشها و در نهایت راه توسعه و غلبه بر مشکلات یک جامعه و قوام بخشیدن به ملت خود فقط از نیرومند کردن و بها دادن به رسانه ها امکان پذیر است.

انتهای پیام/