طی مراسمی؛

معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان+تصاویر

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان معارفه شد.

به گزارش همای سعادت،روز یکشنبه، ۲۷ خردادماه سال جاری، آیین معارفه “امیرمحمد حسنوند”به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

اهمیت جایگاه بسیج در رهنمودهای امامین انقلاب

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در این آیین، در سخنانی گفت:براساس تعالیم امامین انقلاب، بسیج، شجره و کلمه طیّبه انقلاب اسلامی است.

وی یا بیان اینکه بسیج، یک تفکر مقطعی نیست؛ بلکه یک حرکت پویا، زنده، عمیق و پایدار است،افزود:بسیج دانشجویی یک جریان مطالبه‌گر و پویای دانشجویی است.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:بسیج براساس تعالیم قرآنی شکل گرفته است و یک حرکت پویا در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

بسیج؛ جریانی پایدار و فراتشکل

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین گفت:بسیج به عنوان یک جریان پایدار، فراتر از فعالیت یک تشکل است؛ بسیج یک تفکر و گفتمان پایدار براساس تعالیم امامین انقلاب است.

وی اظهار داشت:بسیج در همه صحنه‌ها وجود دارد و یک حرکت الهی با مشارکت مردم است.

افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌ها

حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این آیین گفت:ما باید کوشش کنیم هرچه بیشتر مشارکت دانشجویان در فعالیت‌ها و امور دانشگاه‌ها افزایش یابد‌

وی تشریح کرد:خوشبختانه و به‌ویژه در سال‌های اخیر، فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با استقبال خوب دانشجویان روبه‌رو شده است».

صالحی راد در بخش دیگری از سخنانش، خواستار شد فعالیت‌ها در راستای ترغیب جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، افزایش یابد.

انقلابی‌سازی و اسلامی‌سازی؛رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی

سرهنگ محسن کریمی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان در این آیین در سخنانی گفت:انقلابی‌سازی و اسلامی‌سازی کامل دانشگاه‌ها از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی است‌

وی تشریح کرد:وظیفه همه ماست در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت حداکثری داشته باشیم.

کریمی اظهار داشت:بسیج دانشجویی یک جریان انقلابی است؛ تقویت فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت از جمله وظایف مهم بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌هاست.

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان افزود:تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی از جمله رسالت‌های بسیج دانشجویی است؛ بسیج دانشجویی و دانشگاه‌ها باید بتوانند مدیر کارآمد تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند؛ زیرا دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی، وارد جامعه می‌شوند و به نوعی مدیران آینده مملکت هستند.

کریمی تصریح کرد:حضور اثرگذار در رویدادهای جامعه از وظایف مهم بسیج است؛ بسیج باید بتواند با کنشگری فعال، در تحولات جامعه، نقش اثرگذار در راستای مبانی و اهداف و گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب داشته باشد.

کریمی ادامه داد:تقویت مشارکت بسیج دانشجویی در فعالیت‌های جهادی برای خدمت در مناطق محروم و خدمت‌گزاری به مردم از جمله برنامه‌ هاست.

وی از رئیس دانشگاه لرستان و تیم مدیریتی این دانشگاه به خاطر همراهی خوب برای پشتیبانی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی، سپاس‌گزاری کرد.

بسیج، برگرفته از دین اسلام است

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروی، نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان لرستان، در این آیین گفت:موفقیت و پایداری بسیج به این خاطر است که بسیج برگرفته از دین اسلام و تعالیم قرآنی و دینی است.

وی تصریح کرد:همواره باید فعالیت‌ها و تفکر و گفتمان بسیج در جامعه تقویت شود؛ زیرا برآمده از تعالیم دین اسلام است‌

بنا به این گزارش،همچنین پریا حمزه‌ای، به‌عنوان جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در امور بانوان، معارفه شد و از مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/