میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در استان لرستان از متوسط کشوری پایین تر است

رئیس دانشگاه در جمع داروسازان استان ،گفت : میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در استان لرستان از متوسط کشوری پایین تر است

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر نیکبخت در جمع داروسازان استان که به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه و به مناسبت روز داروسازی برگزار شد،اظهار داشت :همه منتظر بودند که ریشه ی داروی کرونا در کجاست ؟ بلکه برای کووید ۱۹ واکسنی یا دارویی به دست بیاید،در این شرایط کرونایی ، اهمیت کار داروسازان بیش از قبل برای ما روشن است و نشان می دهد که بعد از سال ها ، کار زکریای رازی و کشف الکل برای ما چقدر اهمیت داشته و دارد .

وی افزود : ما مخالف تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و به روز در کشورهای اروپایی و امریکا نیستیم ولی با این وجود ، از نظر میزان مرگ و میر ، تعداد مبتلایان به کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ، وضعیت مان بهتر از آن هاست و یکی از دلایل آن مدیریت صحیح ، پیشگیری ، نظام مراقبت و کنترل بیماری هاست که وزارت بهداشت در ایران ، خوب درخشید و خودش را نشان داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،تصریح کرد :آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در استان لرستان را از متوسط کشوری ، پایین تر دانست که نقش داروسازان و ورود آنان به این قضیه را خوب تلقی کرد .

نیکبخت با اشاره به ایام محرم و فلسفه ی عزاداری های مردم ، اظهار داشت : بطور کلی فلسفه عزاداری جزئی از شعائر الهی است و زنده نگه داشتن این شعارهای الهی برای تطهیر روح انسان ها از گناهان ، غفلت ها و اشتباهات گذشته ی آنان است ؛ زیرا محرم ماهی است که به مردم متذکر می شود که به خود برگردند و توجهی به روح و روان شان داشته باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به بحث کرونا و مشکلاتی که برای بشریت به وجود آمده است، بیان داشت: نمایش انسان ها در ایام محرم نشان می دهد که چه کسانی ظالمند و چه ظلمی را مرتکب می شوند.

وی گفت : الان ترامپ هیمنه ی شمر را دارد و تمام حقیقت بر علیه اوست ؛ منظورم این است که ما در بحث کرونا موفق تر بوده ایم.

نیکبخت با تشکر از مجموعه ی دانشگاه به خصوص عملکرد خوب معاونت غذا و دارو در بحث کرونا ، گفت : وقتی عملکرد یک مجموعه خوب باشد ، نتیجه ی کارش مشخص است ؛ با شیوع کرونا ، همه خود را به آب و آتش زدند تا کارهای دانشگاه با قدرت جلو برود و خللی در ارائه ی خدمت صادقانه به مردم بوجود نیاید و ما دیدیم که از نظر دارو و تجهیزات ، مشکلی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه در پایان سخنانش در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث کرونا ،بیان کرد: ما هدفمند کار را شروع کردیم و قبل از اینکه وضعیت در استان حاد شود ، بیماران احتمالی به بیمارستان ها ارجاع داده شدند و پس از بستری ، تحت مراقبت اولیه قرار گرفتند ؛ چرا که اقدامات خوبی توسط معاونت غذا و دارو در بحث تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی صورت گرفت.

وی گفت :در این خصوص ۱۵۰ تخت ICU راه اندازی شد و هم اکنون ۱۲ تخت ICU دیگر در راه است و معاونت درمان به کمک متخصصان عفونی وضعیت کرونا را بررسی و حال بیماران بطور مرتب رصد می شد و چنانچه وضعیت در شهرستانی تغییر می کرد ، تیم های بهداشتی و درمانی سریع وارد عمل می شدند و اوضاع را کنترل کرده تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/