با معرفی برگزیدگان؛

نخستین جشنواره «نماز مهر» در ازنا به پایان رسید

نخستین جشنواره فیلم کوتاه موبایلی «نماز مهر» با معرفی برگزیدگان در ازنا به کار خود پایان داد.

به گزارش همای سعادت،آیین اختتامیه جشنواره فیلم موبایلی «نماز مهر»، ویژه سنین ۴ تا ۹ سال شهرهای ازنا، دورود و الیگودرز، روز پنجشنبه با حضور، امام جمعه ازنا، مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سپهوند،امام جمعه ازنا ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه گفت:نتیجه عملی چنین برنامه‌ای به مراتب از بسیاری همایش‌های رسمی بالاتر و بیشتر است و تکرار آن موجب گسترش فرهنگ والای نماز در بین نسل جدید خواهد بود و جا دارد که خانواده‌ها در این حرکت معنوی سهیم شوند.

وی بیان کرد:وظیفه‌ دستگاه‌های فرهنگی است که از همایش‌گرایی‌ دست برداشته و به سمت برنامه‌های زیرساختی و تاثیرگذار در جامعه حرکت کنند.

حجت‌الاسلام سپهوند گفت:هرچه در حوزه کودکان و نوجوانان برنامه‌های مذهبی و معنوی برگزار شود، کم است و باید در این خصوص هدف‌گذاری لازم صورت پذیرد.

میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در این برنامه گفت: پس از ارسال فراخوان، این برنامه با استقبال گسترده روبرو و تعداد ۱۹۳ فیلم موبایلی از شهرستان‌های ازنا، دورود و الیگودرز به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۲۳ اثر پذیرفته شدند.

وی افزود:دریافت این تعداد آثار ارسالی، بیانگر این است که مردم منطقه تا چه اندازه به معنویت گرایش دارند و همین امر می طلبد که نگاه ویژه‌ای به شهرستان ازنا اختصاص یابد.

محتشم بیان کرد:این برنامه که شامل فیلم نماز خواندن کودکان است، در حقیقت بذر معنویتی است که در زمین پاک و مستعد روح و جان این نونهالان و نوجوانان کاشته می شود و بی تردید در آینده ثمرات فرهنگی اجتماعی فراوانی خواهد داشت و باعث گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و مانع از پدیده ی هنجارشکنانه‌ بی حجابی خواهد شد.

غلامعلی فلاح، مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در پایان برنامه، این جشنواره را از بهترین برنامه‌های حوزه‌ نماز در استان دانست و گفت: نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این است که سطح حمایت مادی از این برنامه‌ها افزایش یابد.

در ادامه ضمن پخش کلیپ های انتخابی در سالن، با اهدای هدایای نقدی از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی ازنا برگزار شد.

انتهای پیام/