نخستین دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته وارد لرستان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،گفت: نخستین دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته ۲۵۶ اسلایس ( قطعه) وارد استان شد و تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،دکتر محمدرضا نیکبخت ،در جمع خبرنگاران ،اظهار داشت :برای خرید این دستگاه تشخیصی با دلار چهار هزار و تومان ۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان هزینه شده است که با دلار آزاد حدود۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی ادامه داد: تشخیص مشکلات مربوط به عروق مغزی، قلبی و کلیوی است و حتی نوع سنگ کلیه توسط این دستگاه انجام می شود و در کل بیمارستان های دولتی ایران کمتر از ۱۰ دستگاه از این نمونه وجود دارد.

نیکبخت ،گفت: درحال حاضر جانمایی، آماده سازی زیرساخت و آموزش نیروهای انسانی در این راستا آغاز شده است و ظرف ۲ تا سه ماه آینده بهره برداری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: پیش از این انجام اقدامات تشخیصی مرتبط با این دستگاه با اعزام بیماران استان به تهران صورت می گرفت که با هزینه های بالا، ترددهای طولانی مدت و مشکلات اقامت همراه بود.

نیکبخت با اشاره به انجام خدمات این دستگاه با تعرفه دولتی افزود: خریداری و نصب ۱۱ دستگاه سی تی اسکن، ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز و چهار ام آر آی از جمله خدمات دولت فعلی در حوزه بهداشت و درمان لرستان است.

انتهای پیام/