نخستین عمل تخلیه کامل لخته خون اندام تحتانی در لرستان انجام شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نخستین عمل تخلیه کامل لخته خون اندام تحتانی در بیمارستان قلب شهید مدنی خرم آباد با موفقیت صورت گرفت.

به گزارش همای سعادت ،بهرام دلفان تصریح کرد: تیم درمانی فوق تخصصی بیمارستان شهید آیت الله مدنی با حضور دکتر آرش امین و دکتر نصراله مرادی فر فوق تخصص های اینترونشنال کاردیولوژی با همکاری کارکنان آنژیوگرافی این بیمارستان ،اولین مورد از تخلیه کامل لخته خون در اندام تحتانی که تا وریدهای شکم گسترش یافته بود را برای بیمار ٢٧ ساله اعزامی از شهرستان الشتر انجام داد.

وی افزود:در این جراحی که در خطر نارسایی کامل و مزمن وریدی ناشی از وجود لخته های وسیع، احتمال آمبولی وسیع ریوی و مرگ قرار داشت با روش تعبیه کاتتر در وریدهای اندام تحتانی و قسمت تحتانی اینفریور وناکاوا از طریق سونوگرافی و سپس تخلیه لخته با تنها دستگاه پیشرفته روتارکس (مکش لخته) موجود در استان (که اقلام مصرفی آن به تازگی توسط این بیمارستان تهیه شده ) و سپس تزریق داخل وریدی ترومبولیتیک (داروی حل کننده لخته) برای مدت ۳۶ ساعت با موفقیت کامل انجام شد.

دلفان ادامه داد: با تهیه اقلام و لوازم پیشرفته و وجود پزشکان حاذق فوق تخصص در حوزه قلب و عروق ، از اعزام بیماران مشابه به خارج از استان جلوگیری شد.

وی در پایان گفت: انجام پروسیجر فارماکو-مکانیکال ترومبکتومی وریدی و انجام CDT برای اولین بار در لرستان ، در بیمارستان قلب شهید مدنی خرم آباد صورت گرفته است و خدا را شاکریم که باز موفقیتی دیگر در لرستان به دست پزشکان موفق دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت.

انتهای پیام/