مدیر کل ارشاد لرستان مطرح کرد؛

نقش موثر هنرمندان پیشکسوت در انتقال مفاهیم ارزشمند به نسل جوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان پیشکسوت بعنوان سرمایه‌های فرهنگی حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، اعظم روانشاد روز پنج‌شنبه در دیدار با «مهران جمشیدیان» هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی لرستان، اظهار داشت: هنرمندان ارزشمدار و پیشکسوت را سرمایه‌های فرهنگی می‌دانیم که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی یکی از مهمترین رویکردها و اولویت‌های اصلی این اداره کل را حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و هنری به ویژه پیشکسوتان و نامداران این عرصه برشمرد و افزود: خرید از آثار هنرمندان بومی و استفاده از این آثار قالب هدایا فرهنگی باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیر کل ارشاد لرستام با اشاره به اهمیت حضور پررنگ‌تر هنرمندان پیشکسوت در کنار هنرمندان نسل جوان گفت:حضور هنرمندان نسل جوان در کنار پیشکسوتان علاوه بر ایجاد گفت‌وگویی مناسب و تعامل، دلگرمی مناسبی را برای جهش‌های آینده به این نسل ارائه می‌کند و یقیناً در تربیت جوانان هنرمند مؤثر است.

روانشاد به اهمیت استفاده از نظرات و پیشنهادات هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و افزود: پیشنهادات و نظرات پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر راهگشا هستند.

وی گفت:هنر مساله‌ای است که باعث می‌شود مردم نشاط، شادابی و نیرو پیدا کنند. وقتی فردی نقاشی خوب یا خطی زیبا می‌بیند، موسیقی خوب می‌شنود حال خوبی پیدا می‌کند. وقتی فرد در مواجهه با هنر قرار می‌گیرد، فکر و ذهنش نشاط پیدا می‌کند.

نمایشگاه دائمی از آثار هنرمندان پیشکسوت ایجاد می‌شود

رضا نیازی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: لازم است نسل جوان با آثار فاخر هنرمندان پیشکسوت آشنا شوند به همین منظور ایجاد نمایشگاه دائمی از آثار هنرمندان پیشکسوت را در دستور کار قرار داریم.

هنر خوشنویسی هنر قدسی است

مهران جمشیدیان در این دیدار هنر خوشنویسی را حد اعلای هنرها توصیف کرد و گفت: هنر خوشنویسی هنر قدسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در عرصه خوشنویسی،افزود: هنر زمانی پیشرفت می‌کند که حمایت شود و در تمام زمان‌ها هنگامی هنر به اوج خودش رسیده که توسط متولیان حمایت شده است.

انتهای پیام/