نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب این استان در هفته آخر دی‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، منصور احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لرستان با بیان اینکه بعد از عبور از بیماری منحوس کرونا، سلسله برنامه‌های مختلف در سطح فرهنگ و هنر استان طراحی و برنامه‌ریزی و اجرا شده است،اظهار داشت: برای ۹ ماه آینده، از سوی همکاران ۹ برنامه محتوایی و رویداد بزرگ را در نظر گرفته‌ایم که برای دی ماه دو رویداد بزرگ داریم.

وی، افزود: نخستین آن، رویداد بزرگ شهید “سلیمانی” با زیر مجموعه بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای است و برای اینکه بتوانیم یک جریان فکری، مکتب سلیمانی در جامعه منتشر کنیم و شاخص‌های فرهنگ عمومی را به مکتب سلیمانی آراسته کنیم به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی نیازمند هستیم.

احمدی، ادامه داد: دومین رویداد، رویداد بزرگ کتاب است، نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان هفته آخر دی ماه از ۲۳ دی ماه تا ۳۰ دی در محل نمایشگاه‌های دائمی خرم‌آباد برگزار می‌شود که در این نمایشگاه فروش با ۵۰ درصد تخفیف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه ۱۱۰ ناشر به نمایندگی از ۵۰۰ ناشر حضور خواهند داشت، افزود: ۳۰ درصد از غرفه‌ها ناشران استانی هستند و نمایشگاه در پنج بخش تخصصی دین و معارف اسلامی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، پزشکی، دانشگاهی برگزار خواهد شد.

احمدی، اظهار داشت: ۵۰ درصد نمایشگاه نیز برنامه‌های جنبی هستند که برگزاری ۱۵ برنامه ترویجی کتاب و کتابخوانی از جمله نقد و بررسی کتاب، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، برگزاری کافه کتاب برای اقشار مختلف از جمله برنامه‌های جنبی هستند که با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/