نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه قلعه «فلک‌الافلاک»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک» خبر داد.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ۲۰ شیء جدید برای اولین در استان نمایش داده می‌شوند و بیشتر شامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیا آئینی و اشیا مربوطه به مراسم نذری، گچبری‌های غار ساسانی قلاگوری و… هستند.

وی افزود: این تغییر محتوای موزه باستان‌شناسی قلعه «فلک‌الافلاک» به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان انجام شده و همچنین در سایر بخش‌های این مجموعه، متفاوت‌تر از همیشه پذیرای هموطنان عزیز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به وجود بیش از ۱۷ هزار شیء تاریخی در موزه و گنجینه قلعه «فلک‌الافلاک» بیان داشت: قلعه «فلک‌الافلاک» میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند لذا در تمام بخش‌های معماری، تاریخی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بخش‌ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

حسن پور، اظهار داشت: موزه قلعه «فلک الافلاک» در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/