نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» ۳ الی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، رؤسای ادارات آموزش و پژوهش و روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ،معاونت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد و مدیریت مدرسه پسران شاهد شهرستان خرم آباد و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم آباد و معاونت اداره کل بحران استانداری، زنگ زمین پاک در این مدرسه نواخته شد.

علی سالاروند ،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر از رئیس و معاونت آموزش و پرورش ناحیه یک و مجموعه مدرسه شاهد منطقه یک خرم آباد در برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه دانش آموزان جز تأثیر گذارترین اقشار جامعه برای آینده سازی کشور خواهند بود، درباره اهمیت محیط زیست بخصوص جلوگیری از آلودگی و مدیریت پسماند توضیحاتی را به زبان ساده برای دانش آموزان ارائه نمود.

وی؛ پسماندها بخصوص پسماندهای پلاستیکی را یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سلامت زمین دانست و از دانش آموزان خواست تا در پاکسازی و نریختن پسماند در محیط زیست اعم از محیط‌های شهری و اماکن تفریحی و گردشکری پیشگام باشند.

معاونت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد ضمن خیر مقدم به مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و هیأت همراه و کلیه حاضرین در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و زمین پاک برای دانش آموزان مطالبی عنوان کرد.

در پایان این مراسم ضمن نواخته شدن زنگ زمین پاک، مسابقه نقاشی با موضوعات زیست محیطی در بین دانش آموزان برگزار شد و به برندگان جوایزی اهدا شد.

لازم به ذکر است،زنگ هفته زمین پاک در دیگر شهرستان‌ها با حضور رؤسای ادارات حفاظت محیط زیست و سایر مسئولین شهرستانی نواخته شد.

انتهای پیام/