نور آباد شهرستان پایلوت لرستان در محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان

نماینده سلسله و دلفان گفت: شهرستان نورآباد در استان لرستان منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خرم آباد فردا ،یحیی ابراهیمی گفت :عقب ماندگی تاریخی و عدم توسعه پایدار مردم دلفان و لرستان به دلیل سوء مدیریت های دولت های گذشته ، عدم پیگیری و مطالبه گری جدی نمایندگان در ادوار گذشته عنوان و این به مقطع خاصی خلاصه نمی شود و امیدواریم بتوانیم با تلاش های شبانه روزی این محرومیت ها را به حداقل برسانیم .

وی افزود : مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی و عزم خود را برای مبارزه با فساد و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جزم کرده تا با توزیع عادلانه ثروت در کشور ،مشکلات عدیده این روزهای ایران اسلامی با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا را به حداقل برسانیم .

ابراهیمی بیان کرد:دغدغه اصلی بنده مبارزه با فساد در سیتم دولتی و رفع محرومیت زدایی از شهرستانهای سلسله و دلفان بوده و شایسته گزینی و ارزیابی شاخص ها و پارامتر های مدیریتی برای حضور مدیران شایسته قطعا در نظر گرفته می شود و با مدیران آمار ساز و مدیرانی که روحیه خدمتگزاری و توان خدمت به مردم را ندارند به شدت برخورد خواهیم کرد .

نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به پیگیری ها و برنامه ریزی خود در این مدت اندک حضور در بهارستان رفع محرومیت ها و مشکلات حاد شهرستان دلفان در حوزه های مختلف را به نوان هدف اصلی خود عنوان کرد.

وی افزود :با پیگیر هادر حوزه راه ۳۶۰کیلومتر تسریع راه در دلفان صورت گرفته و با اشاره به مشکلات حوزه مخابرات با پیگیری و مساعدت مدیر کل مخابرات ۱۱دستگاه بی تی اربرای پوشش تلفن همراه در شهرستان دلفان نصب شده ودر حوزه آب مشکلات دو سد تاج امیر و ده پهلوان با پیگیری های صورت گرفته ۵میلیارد از محل اعتبارات ملی و ۱۳تا ۱۸میلیارد از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده تا مشکلات مالی این سدها رفع شود .

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد :با راه اندازی سد ده پهلوان ۱۵۰۰هکتار ازاراضی دیم دشت خاوه مورد آبیاری قرا می گیرد و بخشی از آب شرب مردم دلفان هم تامین خواهد شد .

ابراهیمی گفت : خوشبختانه مشکلات ایستگاه پمپاز اسماعیل آباد با همکاری شهرداری دلفان رفع شده در حوزه بهداشت و درمان با توجه به مشکلات حاد و عدم امکانات مناسب بهداشتی و پزشکی در بیمارستان ،با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری برای تهیه سی تی اسکن و ام آر ای برای اولین بار در دلفان و ارسال داروهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا هستیم .

وی افزود :با پیگیر ی های صورت گرفته برای رفع مشکلات روشنایی در دلفان و کاکاوند ۵۰۰تیر برق روشنایی با مساعدت مدیر کل توزیع برق استان و شهرستان نصب شده تا در این حوزه هم مشکلات را به حداقل برسانیم .

وی افزود :با توجه به اینکه شهرستان دلفان با ضریب محرومیت ۹درصدی از نظر شاخص های محرومیت ،فقر و فلاکت محرومترین شهرستان استان لرستان بوده با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان رایزنی و جلسات بسیار مثبتی داشته تا با حضور بخش خصوصی در این شهرستان و کار جهادی این محرومیت ها در دلفان را به حداقل رسانده تا این شهرستان را به عنوان پایلود محرومیت در استان معرفی کرده تا با حضور بخش خصوصی قوی و سرمایه گذاری در کلیه حوزه ها محرومیت ر ا ریشه کن کنیم .

ابراهیمی با اشاره به نقش حمایتی کمیته امداد امام برای رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم با دکتر بختیاری رئیس سازمان کمیته امداد جلسات بسیار مثبت و قابل توجه ی برگزار شده و این نهاد حمایتی برای رفع محرومیت و اشتغالزایی در این شهرستان محروم قول های مساعدی داده است .

وی با اشاره به محرومیت های تاریخی در استان لرستان و شهرستن دلفان تصریح کرد : متاسفانه براساس شاخص ها وآمار ها لرستان کیلومترها از شاخص های توسعه عقب بوده و مرکز استان خرم آباد به عنوان تنها مرکز استانی که از مرکز ریلی و سیتم حمل نقل ریلی محروم بوده و سالهاست با سوء تدبیر هاکریدور حمل و نقل ریلی از جنوب به شمال غرب قطع شده واز ریل توسعه عقب ماندهاست .

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی مناسب در استان لرستان افزود :متاسفانه در لرستان یک دستگاه انژو گرافی و یک بیمارستان سوختگی وجود ندارد و مردم لرستان با توجه به برخی مشکلات و معضلات اجتماعی و آمارها و شاخص های بالا در بحث سوختگی باید در استان های همجوار یا متمول برای درمان حضور داشته باشند که این خود از آفت های توسعه و مشکلات تاریخی در زیر ساخت های بهداشتی و درمانی است و امیدواریم بتوانیم با رایزنی با مسئولان این مشکلات تاریخی را به حداقل برسانیم .

ابراهیمی عنوان کرد: توزیع بودجه در مجلس با توجه به لابی گری صورت گرفته و علیرغم همه پتانسیل ها و ظرفیت ها بر اساس شاخص ها لرستان ، سلسله و دلفان سالهاست از عقب مادگی تاریخی رنج برده و این حاصل عدم کار آیی مدیران دولتی و وکلای مردم بوده که برای جبران آن مجمع نمایندگان استان با همدلی و وفاق در صدد رفع آن خواهیم بود و برای رسیدن به محور توسعه مردم هم باید وکلای خود را همراهی کنند .

وی در پایان با اشاره اینکه هدف اصلی خود را سود و رسیدن به شرایط مطلوب مردم از جایگاه ظرفیت علمی خودعنوان کرد وبرای ورود و تلاش برای محرومین زدایی با جلسات مختلف با وزرا و مدیران برای رفع موانع توسعه در کلیه حوز ه ها کشاورزی ،را هها ،رفع مشکلات جوانان تحصیل کرده ،ارتقا سیتم بهداشتی و درمانی در سلسله و دلفان، حضور بخش خصوصی قوی ،توسعه زیر ساخت های ورزشی و…..عنوان کرد .

انتهای پیام/