مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد؛

نیاز ۴۰ میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌های لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و توسعه هنرستان‌های استان نیاز است.

به گزارش همای سعادت،رضا عزتی عصر امروز،چهارم آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد،اظهار کرد:۳۴ درصد دانش‌آموزان لرستانی به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند.

وی افزود:در مدت ۱.۵ سال اخیر ۱۲ درصد دانش آموزان را به سمت رشته‌های هنرستانی سوق دادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد:با توسعه تجهیزات هنرستانی استان درصد بیشتری از دانش‌آموزان لرستانی به سمت رشته‌های فنی و کاردانش سوق داده خواهد شد تا به میانگین مدنظر وزارت آموزش و پرورش برسیم.

عزتی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه تجهیز هنرستان ‌های لرستان لازم است،افزود:ضرورت دارد بخشی از این اعتبارات از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

وی با بیان اینکه بین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس لرستان و آموزش و پرورش استان ارتباط بسیار خوبی وجود دارد، تصریح کرد:با تلاش همه جانبه تلاش خواهیم کرد هنرستان‌ها را به جایگاه مطلوبی برسانیم.

عزتی در خصوص ساماندهی مدارس غیردولتی در استان،گفت:با توجه به کمبود فضای آموزشی و تراک دانش‌آموزان نمی‌توانیم مجوز شیفت مخالف را به مدارس غیر دولتی دهیم و چنانچه سازمان بازرسی اجازه دهد و به مدت یکسال این امکان برای مدارس غیر دولتی فراهم شود، بخشی از مشکلات بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام/