نیروهای انسانی شهرداری ساماندهی شوند / از نیروهای کوششی، حمایت می‌کنم

صفریان با تاکید بر ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری گفت: از نیروهای کوششی حمایت میکنم.

به گزارش همای سعادت، جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد عصر یکشنبه، هفتم شهریورماه برگزار شد.

در این جلسه، حمیدرضا صفریان منشی و عضو هیئت رئیسه شورای شهر خرم آباد، به مدیران و نیروهای کششی و کوششی در شهرداری اشاره کرد و گفت: مدیران و نیروهای کششی، مدیران و نیروهایی که کارآمد نیستند و صرفاً دنبال دریافت حقوق، پاداش و اضافه‌کار هستند بدون آنکه راندمان کاری مورد نظر را داشته باشند. اینها «کارنکن‌ها» هستند و مدیران و نیروهای کوششی، مدیران و نیروهایی هستند که کارآمد، وظیفه‌شناس و متخصص حوزه کاری خویش بوده و صادقانه در حال خدمتگزاری به مردم هستند.

وی از جایدری، معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد خواست که به سرعت نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری خرم‌آباد اقدام کند به گونه‌ای که هر شخصی متناسب با تخصص خود در جایگاه خودش قرار داشته باشد و مدیران و نیروهایی که نسبت به دیگر نیروها، تعهد کاری بیشتری برای خدمت به مردم و جامعه دارند تشویق شوند.

صفریان تشریح کرد: برخی نیروها در شهرداری خرم‌آباد، روی کاغذ دارای ابلاغ کاری هستند ولی در عمل در محل کار حضور ندارند یا فعالیت کافی ندارند اما حقوق‌هایی بین ۱۵ تا ۱۹ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند.

صفریان اضافه کرد: در اسرع وقت نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری براساس شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری کاری، اقدام شود.

عضو شورای شهر خرم آباد با طرح این سوال که چرا کسی که در محل کار حضور ندارد و فعالیت نمی‌کند باید چندین ساعت اضافه‌کار دریافت کند افزود: اضافه‌کار برای نیرویی است که کار کند و معیار باید میزان کارآیی و کارآمدی و تعهد کاری مدیران و نیروها باشد نه اینکه به صورت یکسان، به همه پاداش یا اضافه‌کار پرداخت شود بلکه باید این نوع کارها دارای «پیوست عدالت» باشند و حق به حق‌دار برسد.

وی بیان کرد: کسی که کار می‌کند و تعهد و انضباط کاری دارد شایسته پاداش و اضافه‌کار است؛ چرا که تحقق مفهوم عدالت ایجاب می‌کند بین کسی که کار می‌کند با کسی که فقط حضور روی کاغذ در محل کار دارد (نه حضور واقعی)، تفاوت وجود داشته باشد.

صفریان خطاب به معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد گفت: به سرعت اصلاحات ساختاری لازم را در مورد ساماندهی کیفی نیروهای انسانی شاغل شهرداری انجام دهد و در این زمینه، از انجام اصلاحات ساختاری اداری توسط این معاونت با قاطعیت و در راه توجه به منافع مردم حمایت می‌کنیم و در این زمینه با هیچ کسی رودربایستی نداریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: وقتی مدیری از شهرداری خرم‌آباد به جلسه علنی شورا دعوت می‌شود تا درباره عملکردش، پاسخگو باشد بایستی یک مدت زمانی معینی برای رفع مشکلات آن حوزه لحاظ شود و مردم ببینند جلسات شورای شهر، خروجی عملیاتی و عینی دارند (باتوجه به حضور رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در جلسه).

وی توضیح داد: اهل مماشات و تسامح و تساهل در مورد حقوق عامه و حقوق مردم نیست؛ زیرا شورا منتخب رأی مردم است و باید تا پایان کار، امانت‌دار اعتماد مردم باشد.

صفریان، عدم ساماندهی مناسب نیروهای انسانی شهرداری خرم آباد را نه یک بحران بلکه فراتر از آن یک فاجعه دانست و به معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد دستور داد به قید سرعت و دقت، در این زمینه، اقدامات لازم در تناسب با مفهوم عدالت اداری را انجام دهد.

گفتنی است جایدری که به تازگی به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد منصوب شده است، یک گزارش کاری کامل در جلسه شورا مطرح و تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده است اصلاحات ساختاری اداری براساس ساماندهی کیفی در نیروهای انسانی شهرداری انجام بدهد که بسیاری از این اصلاحات اداری، راندمان کاری شهرداری را ارتقاء خواهد داد.

وی اظهار داشت: رویکرد وی، انجام اصلاحات اداری در جهت تقویت هرچه بیشتر مفهوم شفافیت اداری و مالی در شهرداری خرم‌آباد است تا مکانیزم پاسخگویی شهرداری به شورا و مردم، تقویت شود و روندهای نظارتی نیز ارتقاء یابند.

انتهای پیام/