هدف از راه اندازی سامانه کابوک، عدالت توزیعی است نه محدودیت مصرف

رییس سازمان صمت با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه کابوک، عدالت توزیعی است و نه محدودیت مصرف، گفت: از طریق این سامانه، از روند تامین و توزیع گوشت مرغ، اطمینان کافی حاصل می شود.

به گزارش همای سعادت، در هفته های اخیر، شاهد صف های طولانی مرغ در سطح استان بوده ایم، این مرغ ها به صورت پیامکی و در قالب سامانه کابوک، در بین مردم توزیع می شود که بر اساس آن، شهروندان لرستانی می توانند با ارسال کد مغازه به سامانه ۵۰۰۰۱۱۴۲۰، هر ۷۲ ساعت، ۶ کیلوگرم مرغ را با قیمت مصوب هر کیلو، ۲۵ هزار تومان دریافت کنند.

مهندس بهزاد منصوری رییس سازمان صمت استان در این خصوص به همای سعادت گفت: از حیث تامین و با توجه به تقاضای بازار که در سطح کشور اتفاق افتاد، به جهت اینکه احتمال داشت منابع از دست مردم خارج شود، حفظ منابع موجود را در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: ضرورت داشت که در این خصوص، با همکاری تعزیرات، سازمان جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای متولی، یک پایش نظارتی را از مرغداری تا کشتارگاه انجام دهیم.

منصوری گفت: به علت شرایط توزیعی مرغ، از جمله نوسانات قیمتی و همچنین برای اطمینان از توزیع مناسب در بین مصرف کنندگان، با همکاری ستاد تنظیم بازار استان، سامانه کابوک، راه اندازی شد.

رییس سازمان صمت با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح صرفا مدیریت منابع در کل زنجیره است و ما ملزم هستیم، محصول استراتژیک را که با یارانه دولت تولید می شود به دست مردم برسانیم بیان کرد: با توجه به تنشهای قیمتی و کمبودی که در استانهای مجاور و یا سطح کشور ایجاد شده است ، ستاد تنظیم بازار استان ملزم است که منابع را به دست مصرف کننده برساند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هدف از راه اندازی این سامانه، عدالت توزیعی است و نه محدودیت مصرف، اظهار داشت: این شیوه توزیع، موقتی است و امیدواریم بزودی، بین عرضه و تقاضای این کالای اساسی تناسب ایجاد شود و شیوه ی توزیع، به روال قبل برگردد.

منصوری وقفه در تامین را علت بروز چنین نوساناتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سطح ملی، به ثبات نسبی برسیم که انتظار می رود این روند، با عنایت به آمار سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تولید، به طول نینجامد.

در لرستان سالانه قریب به ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که از این مقدار، ۲۰ هزار تن مازاد بر نیاز است.

فاطمه شاه کرمی

انتهای پیام/