همکاری منابع طبیعی و‌ نیروی انتظامی لرستان در برخورد با متخلفان

سردار الهی گفت:نیروی انتظامی لرستان آمادگی همکاری کامل با منابع طبیعی در خصوص اجرای احکام قضائی،اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی، مقابله با پدیده زمین خواری و قاچاق چوب را دارد.

به گزارش همای سعادت، سردار یحیی الهی،فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد:برای صیانت از منابع طبیعی، همکاری، همدلی در راستای حمایت و صیانت از این سرمایه عظیم و خدادادی باید در بین آحاد جامعه و دستگاه‌ های اجرایی تشدید شود و یکایک افراد جامعه باید نسبت به حفظ عرصه‌ های طبیعی که متعلق به خودشان است، احساس مسئولیت کنند؛ بویژه در شرایطی که کشور با معضلات زیست محیطی نوظهور از جمله پدیده گرد و غبار مواجه است، این پدیده نشان داد که عوارض و مخاطرات زیست محیطی و منابع طبیعی، تنها متوجه قشر یا سازمانی خاص نیست بلکه عموم جامعه را درگیر می‌کند.

وی افزود:نیروی انتظامی همچون گذشته آمادگی همکاری کامل با منابع طبیعی در خصوص اجرای احکام قضائی، اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی، مقابله با پدیده زمین خواری و قاچاق چوب را دارد، هر چند حوزه فعالیت نیروی انتظامی فراوان است، اما با وجود طیف گسترده فعالیت و مشغله کاری، آمادگی خود را در مقاطع مختلف برای همکاری با منابع طبیعی اعلام می‌کنیم.

حسین میرزایی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در این دیدار، گفت:اقدامات و همکاری مناسب نیروی انتظامی در جلوگیری و کاهش جرایم، تخریب و تصرف اراضی ملی بر کسی پوشیده نیست و یقین داریم که این تلاش و همکاری‌ها برای حفظ طبیعت ادامه دار است و قطعا منابع طبیعی با پشتوانه و همکاری نیروی انتظامی گام‌های موثری در برخورد با متخلفان و متصرفان عرصه‌های ملی خواهد برداشت.

وی اظهار داشت:هر جایی که نیروی انتظامی در کنار و همراه منابع طبیعی حضور داشت احکام به خوبی اجرا و جلوی تخلفات گرفته شده است ضمن اینکه امیدواریم تعامل بین منابع طبیعی و نیروی انتظامی به منظور حفظ انفال بیشتر از گذشته باشد.

در پایان، سرهنگ سعید امیری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز اظهار کرد: منابع طبیعی موهبتی الهی است و حفاظت از این منابع و مواهب خدادادی یک وظیفه ذاتی و تکلیف بزرگ شرعی و قانونی برای همگان است و معتقدم وظیفه امروز هر ایرانی حفاظت از عرصه‌های ملی است و ما به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حراست از عرصه‌های ملی را وظیفه خود می‌دانیم و آماده‌ایم.

انتهای پیام/