واگذاری اراضی و تخریب جنگلهای بلوط لرستان، فاصله بین خدمت تا خیانت؟

چند روزی است که فضای مجازی، مملو از انتقادات وارده بر علیه شما از سوی افکار عمومی ، مبنی بر عدم شفافسازی حضرتعالی و سایر مسئولین امر اعم از منابع طبیعی ، نمایندگان مجلس و کشت و صنعت ، در خصوص پروژه عظیم محدوده کشت و صنعت خرم آباد شده که منجر به تخریب هزاران اصله درخت بلوط ریشه دار و همچنین تخریب و واگذاری زمینهای این منطقه به شخص یا هر نهادی شده و البته پاسخهای باری به هر جهت این عزیزان نتوانسته باعث اقناع آنان شود که در جای خود طرح سوال خواهیم کرد.

همای سعادت آنلاین -یادداشت -ضمن آنکه نگاه شما را بر این نکته معطوف می دارم که اینجا سرزمین مهر و مادری ماست و به گواه تاریخ ، لرستان هیچگاه حتی در سیل ویرانگر بهار ۱۳۹۸ ، شاهد چنین تخریبی نبوده و اگر به ساحت پاک شما بر نخورد، به نظر میرسد که حتی در دوره حمله مغول با آن همه وحشیگری و طغیان ، در هیچ کجای ایران زمین شاهد حادثه ای اینچنینی از سوی آن قوم نبوده ایم، که اینک در آرامش کامل و بدون هرگونه مقاومتی و در یک سکوت بالنسبه خبری، شاهد تخریب بی رویه درختان و اراضی و واگذاری بخشی از محدوده جغرافیایی شهرمان باشیم و از محتوای کامل آن بی خبر بمانیم.

اینک انتظار آن می رود تا قبل از آنکه این احساس بر ما حاکم شود که خدای ناکرده سوءمدیریت حضرتعالی و همکارانتان در دولت فعلی ، منجر به اتخاذ این تصمیم شده و همچنین به منظور روشنگری افکار عمومی، پاسخگوی سوالات مطروحه ذیل باشید تا علاوه بر انجام رسالت رسانه ای خود به عنوان نماینده افکار عمومی از حقایق امر مطلع شویم.خاطر نشان میشود ، چنانچه مردم فهیم لرستان ازحقایق موجود آگاه شوند، بدون تردید پذیرای هرگونه برنامه توسعه محوری هستند که البته خیرالعموم در آن باشد و نه خیر الاشخاص وابسته یا غیر وابسته به هر مقام و مسئولی و رانتی و یا باندی که ان شاءا…و تعالی اینگونه نباشد.

بنابراین محبت فرموده و شفاف باشید و بدون هرگونه ابایی اقدام به روشنگری نمایید، که این از خصایص مومنانی است که در نظام اسلامی دارای جایگاه خدمتگزاری و‌خدمت رسانی هستند و این کمترین توقع مردم شریف و نجیب استانی است که خود بهتر از بنده واقفید ، که علیرغم بیشترین وفاداری ها به نظام، متاسفانه بیشترین بی مهریها و کمترین توجه را از سوی دولتمردان، در طی این چند دهه ی گذشته بر خود دیده اند.

لازم به توضیح است، نشریه همای سعادت برخود واجب می داند تا به صورت شفاف، پاسخهای شما را به اطلاع افکار عمومی برساند و چنانچه پاسخی از سوی آن مقام محترم دریافت نشود، باز هم عدم پاسخگویی شما را بنا به هر دلیلی ، به استحضار افکار عمومی خواهد رساند.چرا که از تاکیدات مقام معظم رهبری است که رسانه ها مطالبه گر باشند و بر همین اساس و به تبعیت از فرمان پیشوایمان در این خصوص اقدام به عمل خواهیم کرد‌ و سکوت را در برابر این طرح شیرین احتمالی و یا این فاجعه مخرب کنونی جایز نمی دانیم.

سوالات:
۱_ کلیت این طرح را به اختصار یا در صورت صبر و حوصله مفصل تشریح بفرمایید؟( به ویژه اینکه عوامل اجرایی طرح چه کس یا کسانی‌و یا چه نهاد یا نهادهایی هستند، میزان اعتبارات درنظر گرفته شده، هدف از اجرای طرح، میزان مساحت واگذار شده برای اجرای طرح به هکتار، و اینکه چرا این محدوده در نظر گرفته شده است، قضییه دیوار کشیهای غیرمتعارف از نگاه ما و شاید متعارف از نگاه شما چیست؟)در صورت امکان به بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره و‌ واصله از نهادهای متخلف اشاره بفرمایید.

۲_در اجرای این طرح چه توجیه و یا نفع اقتصادی برای آینده استان متصور هستید؟ آیا این همه تخریب و واگذاری اعم از جنگلها و اراضی برای ایجاد این پروژه مقرون به صرفه اقتصادی می باشد؟ چه تضمینی وجود دارد که پس از انجام مراحل زیرساختی ، سایر درختان از قطع شدن در امان باشند؟

۳_مسئله مهم دیگری که برابر بررسیهای به عمل آمده ذهن افکار عمومی را درگیر نموده این است که چه تضمینی وجود دارد ، که مجری یا مجریان این پروژه (در صورت دارا بودن هدف توسعه محور)در آینده، مردم این شهر و استان را به واسطه بهره برداری از نعمات خدادادی شهر و دیارشان ، منتفع نمایند و به مانند پروژه پتروشیمی و… (استخدام حداکثری نیروهای فنی و تخصصی غیربومیان و واگذاری حداقلی مشاغل دون پایه به لرستانیها ) یا در پروژه خرم_ زال (علیرغم وعده و وعیدهای آنچنانی ،که کمترین بهره مندی برای مردم لرستان را در بر داشت و اخذ عوارضیهای کمرشکن نمونه بارز آن است) عمل نکنند.

۴_در خصوص استخدامهای از پیش تعریف شده این طرح نیز افکارعمومی خواهان توضیحاتی از جانب شما هستند.آیا صحت دارد یا خیر؟

_مسئله دیگر اینکه از وظایف شماست تا صادقانه و شفاف با مردم مسائل را مطرح نمایید و هرگونه عدم شفافسازی ، منجر به خلق این ذهنیت میشود که اشغال خاک پاک لرستان به مانند انتقال آب آن به کویر قم امری طبیعی و ظلم بر این مظلومان، عادی شده و هرگز با شعارهای انقلابی محور که خدمت به پابرهنگان است نه تنها همخوانی و‌مطابقت ندارد، بلکه به منزله در آوردن آن کفش کهنه و پاره ی پای آنان است که اگر چنین باشد ،جنایتی بزرگ در تاریخ به نام متولیان امر رقم خواهد خورد.
امید آن داریم تا با صراحت پاسخ سوالات فوق به منظور آرام نمودن افکار عمومی را یا از طریق همین فضای مجازی اعم از مکتوب و غیرمکتوب و یا با دعوت از اصحاب رسانه به صورت علنی و حضوری داده شود .
چنانچه سوال و مسئله دیگری باشد ، متعاقبا به استحضار آن جناب خواهد رسید.
کیانوش معمر ، روزنامه نگار و سردبیر هفته نامه همای سعادت

انتهای پیام/