“ورزش” نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دارد

مویدی گفت :ورزش و تحرک جسمانی، بهینه سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی از جمله راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد است .

به گزارش همای سعادت ،مسابقات آزاد و فرنگی لیگ منطقه ای کشور به میزبانی لرستان ،با حمایت دبیرخانه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با شعار “یاریگران زندگی نه به اعتیاد” برگزار شد.

احسان مویدی کیا، دبیر کمیته پیشگیری و توسعه مشارکتهای مردمی لرستان در حاشیه مسابقات لیگ منطقه ای کشتی آزاد وفرنگی کشور ،عنوان کرد: اعتیاد به علت ماهیت پیشرونده اش در همه ابعاد زندگی، سلامتی افراد را به خطر انداخته و آثار سوء آن به وضوح بر سلامت افراد قابل مشاهده است.

وی افزود: هر چه گرایش جوانان به ورزش و فعالیت های ورزشی بالاتر باشد، گرایش به اعتیاد کمتر است. به طوری که نوجوانان ورزش کار با انگیزه بیشتری از گرایش به اعتیاد امتناع می ورزند.

مویدی کیا اظهار داشت : ورزش و تحرک جسمانی، بهینه سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی از جمله راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد است .

وی تاکید کرد: شرکت در فعالیت های ورزشی به اجتماعی شدن و کسب مهارت و کفایت و همچنین دوست یابی و ارتباط سالم با همسالان کمک می کند.

دبیر کمیته پیشگیری و توسعه مشارکتهای مردمی لرستان،گفت:رشته های خاص ورزشی به عنوان اهرمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر،از نقش به سزایی برخوردار است.

مویدی کیا در پایان مطرح کرد:رشته های خاص ورزشی به عنوان اهرمی به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر، از نقش به سزایی برخوردار است که باید از این ظرفیت هم در کنار همه پتانسل ها وظرفیتها استفاده کرد.

انتهای پیام/