ورود بیش از ۵۱ هزار تن کود شیمیایی به لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:تاکنون ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن کود از ۹۳ هزار و ۴۵۰ تُن سهمیه وارد استان شده و ۳۳ هزار و ۸۸۱ تُن تحویل کشاورزان هم استانی شده و در حال حاضر از نظر تأمین کود مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،سید عماد شاهرخی در چهارمین جلسه ستاد زراعت لرستان که به صورت ارتباط وبیناری با مجری طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور برگزارشد،اظهار داشت: با توجه به آغاز سال زراعی مهم‌ترین وظیفه ما در حال حاضر نظارت بر فصل کاشت است و این امر بسیج همگانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت طرح جهش تولید در دیمزارها،افزود:باید از طریق ارتباط حضوری، فضای مجازی و سامانه‌های پیامکی با کشاورزان، ایجاد انگیزه برای همکاران در مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت زمان برای پیگیری امورات، معرفی دستگاه‌های کارنده نوین و ادوات کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با کیفیت و کاربردی کار را به صورت بسیج همگانی پیش ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ر خصوص وضعیت کود استان گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن کود از ۹۳ هزار و ۴۵۰ تُن سهمیه لرستان وارد استان شده و ۳۳ هزار و ۸۸۱ تُن تحویل کشاورزان هم استانی شده و در حال حاضر از نظر تأمین کود مشکل خاصی وجود ندارد و ظرف روز گذشته ۲۵ کامیون به شهرستان‌های سردسیر استان ارسال شده است.

شاهرخی با اشاره به نقش فناوری نوین در کشاورزی، عنوان کرد: به واسطه بازدید از مزارع کشت‌های روی پشته و ترویج و توسعه آن در سطح مراکز، کالیبره کردن دستگاه‌ها و نظارت بر روی نحوه استفاده از کود جهشی در تولید ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۵۰ هزار تومان به ازای هر هکتار از مبلغ دریافتی بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت خواهد کرد، گفت: از کشاورزان استانی درخواست می‌کنیم با توجه به خشکسالی‌های اخیر سطح اراضی زیرکشت خود را زیر چتر بیمه کشاورزی ببرند.

انتهای پیام/