مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

وضعیت بانوان به برکت انقلاب اسلامی پیش‌برنده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بانوان ما همزمان در عرصه‌های مختلف با حفظ ارزش‌ها و عفت، نقش‌آفرین و به برکت انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها صدرنشین هستند.

به گزارش همای سعادت، اعظم روانشاد در نشست خبری با بانوان رسانه لرستان گفت:به  منظور هم‌فکری و هم‌اندیشی در راستای بهبود وضعیت حوزه رسانه در استان سلسله نشست‌های رسانه‌ای در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات دستیابی به توسعه پایدار حضور زنان در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است افزود: بانوان صاحب رسانه در توسعه فرهنگ عمومی پیشگام هستند و رفع دغدغه‌های صنفی آنها در اولویت است.

مدیر کل ارشاد لرستان افزود: یکی از اقشاری که تلاش بی وقفه و شایسته تقدیری دارند بانوان خبرنگار هستند که با وجود سختی‌های زیاد و شرایط سخت به فعالیت می‌پردازند و بسیار هم موفق هستند.

روانشاد با اشاره به اینکه اگرچه بانوان خبرنگار در عرصه خبر، رسانه و اطلاع‌رسانی به مراتب با دشواری‌های بیشتری مواجه هستند، افزود: بانوان خبرنگار ثابت کرده‌اند که مشکلات این شغل آنها را به عقب‌نشینی از رسالت سنگین‌شان وانداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه زن و رسانه به عنوان انسان‌سازان انقلابی تاثیر و تحول فراوانی در عرصه فرهنگ و تربیت انسان و جامعه خواهد داشت، بیان کرد: در ارتباط با موضوع زن، جایگاه و کرامت او در رسانه‌ها باید به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشت.

روانشاد گفت: بانوان رسانه‌ به عنوان یکی از کنشگران مهم در عرصه‌های مختلف می‌توانند اثربخشی بسیاری در روایت صحیح و بیان واقعیت‌های جامعه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه آمار بانوان فعال در رسانه لرستان کم نیست و زحمات بسیاری در این حوزه بر دوش بانوان است،بیان کرد: با همه مشکلات موجود، نقش بانوان در رسانه یک نقش جریان‌ساز و تحول‌ساز  است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات اصحاب رسانه در دستور کار قرار دارد افزود:با توجه به اینکه رسانه‌ها یکی از عوامل و ابزارهای مهم جامعه‌ پذیری و فرهنگ‌پذیری هستند که نقش مهمی در رشد و تحول جنبه‌های گوناگون زندگی افراد ایفا می‌کنند انتظار می‌رود با تعریف ساز و کارهای مختلف در مناسبت‌های پیش رو در افزایش مشارکت در انتخابات جریان‌ساز باشند.

انتهای پیام/