وقف ۱۳۰میلیاردی توسط خیر دلفانی

آیین رونمایی از وقفنامه موقوفات ارزشمند مرحوم حاج احمد امیدیان ظهر امروز با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به ثبت وقف ۱۳۰ میلیارد ریالی در شهرستان دلفان اظهار داشت: ظهر امروز در شهرستان دلفان یک باب منزل مسکونی به متراژ ۱۸۰ مترمربع و دوباب مغازه تجاری با نیت تامین هزینه‌های حوزه‌های علمیه خواهران ریحانه الرسول و بقیه الله برادران شهرستان توسط ورثه واقف خیر اندیش مرحوم احمد امیدیان ثبت شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی،اظهار داشت: با توجه به استقرار حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شهرستان دلفان در مکان وقف شده پس از جابجایی حوزه علمیه این مکان با هدف تامین هزینه حوزه‌های علمیه شهرستان دلفان به یک مکان تجاری فرهنگی تبدیل می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که ساخت و زمین مکان فعلی حوزه علمیه برادران بقیه الله این شهرستان نیز از طرف مرحوم احمد امیدیان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دلفان علاوه بر وقف مذکور یک قطعه زمین به مساحت دو هزار مترمربع جهت احداث حسینیه به ارزش حدود۳۰ میلیارد ریال و همچنین یک قطعه زمین دیگر به مساحت هزار متر مربع به ارزش سه میلیارد ریال جهت ساخت حسینیه وقف شده است.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه استان ثبت ۵۰ وقف جدید است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ وقف جدید در استان لرستان ثبت شده است که امیدواریم تا پایان سال سهمیه ۵۰ وقف در لرستان به ثبت برسد.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نوع نیت خیر توسط واقفان کل کشور در سامانه اوقاف ثبت ‌شده است ،گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین تعداد وقف به ثبت رسیده در استان لرستان در حوزه مسجد بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در راستای سنت حسنه وقف، ۶۰ موقوفه در استان لرستان ثبت و در راستای حفظ موقوفات نیز طی این سال ۳۶۱ رقبه سنددار شدند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد بیش‌از ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه وقف احسان ماندگار، صدقه جاریه و سنت حسنه است، خاطرنشان کرد: همیشگی و دائمی بودن تفاوتی است که وقف با سایر صد قات دارد و واقف هرروز و هر ساعت از مزایای معنوی آن بهره‌‌مند می‌شود.

انتهای پیام/