پایش نوروزی مناطق حفاظت‌شده لرستان انجام شد

پایش نوروزی مناطق حفاظت‌شده با حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان انجام شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان امروز پنج شنبه به همراه محیط‌بانان ضمن گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و بازدید از پاسگاه‌های محیط بانی، یک روز کاری را با محیط بانان این منطقه سپری کردند.

در راستای پایش دوره‌ای مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، علی سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به اتفاق اکیپ گشت یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط‌بانان ضمن بازدید از پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و برگزاری نشست صمیمی با محیط بانان، به پایش و گشت و کنترل در منطقه پرداختند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در جریان این برنامه ضمن ابراز رضایت از وضعیت حفاظت این منطقه گفت: باید با فرهنگ سازی و آموزش جوامع محلی حاشیه مناطق تحت مدیریت ضریب حفاظت را در این مناطق بیشتر از پیش بالا برد.

علی سالاروند اظهار داشت: تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم سختی کار، عامل حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی این مناطق است که این امر نشان از تعهد، علاقمندی و انگیزه آنان برای حفاظت از طبیعت دارد.

وی با اشاره به تنوع زیستی بالای منطقه حفاظت شده سفید کوه ازنا، از گونه‌های قوچ و میش و پلنگ ایرانی به عنوان گونه‌های شاخص این منطقه نام برد.

انتهای پیام /