پرداخت‌های نسخه الکترونیک به‌روز است/ابتلای یک سوم کادر درمان به کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان خبر داد :با تمهیدات اندیشیده شده در اجرای طرح نسخه الکترونیک، پرداخت های پزشکان و مراکز طرف قرارداد بروز انجام می شود.

گزارش همای سعادت ، دکتر امین بهاروند، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اظهار داشت : در گذشته برای پرداخت های مطب پزشکان و دیگر مراکز طرف قرارداد، تاخیر ۱۰ ماهه هم به ثبت رسیده که با تمهیدات اندیشیده شده در اجرای طرح نسخه الکترونیک، پرداخت های پزشکان و مراکز طرف قرارداد بروز انجام می شود ، مثلا اگر پزشکی ، در ساعت ۲۳ ، بیمار را ویزیت کند، هزینه در ساعت ۲۴ همان روز به حساب وی واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی،  تیم پشتیبانی بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی و مرتفع سازی مشکلات احتمالی در حین اجرای طرح است، ادامه داد: مهم ترین مشوق اجرای طرح نسخه الکترونیک ، پرداخت های به‌روز است.

بهاروند افزود: پرداخت به‌روز در داروخانه ها هم در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد که با درخواست داروخانه ها ، این پرداخت ها بصورت ماهانه انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی تصریح کرد : یکی دیگر از خدمات نسخه الکترونیک ، این است که کادر ستادی مدیریت درمان با مراجعه به مراکز طرف قرارداد ثبت نام آنها را در طرح  نسخه الکترونیک انجام داده اند.

وی اظهار داشت: در گذشته برخی مراکز طرف قرارداد دارای سقف ویزیت بیمار بودند اما با اجرای طرح نسخه الکترونیک برای پذیرش بیمار سقف خاصی تعیین نشده است.

اعلام نتیجه رای کمسیون های پزشکی بصورت سیستمی در قالب ۳۰۷۰

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان ، در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بخش درمان تأمین‌اجتماعی بالاجبار بصورت حضوری صورت می‌گیرد، تقریباً تمامی خدمات در قالب طرح ۳۰۷۰ در قالب خدمات بیمه ای است و در ارتباط با اجرای این طرح، تشکیل پرونده کمیسیون های پزشکی و برخی پرداخت های درمانی و بعضی از مراحل آن از جمله اعلام رای و نتیجه کمیسیون، بصورت الکترونیکی و سیستمی صورت می گیرد.

بهاروند بیان کرد : از ابتدای شیوع کرونا ، از مجموع هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل درمانی تأمین‌اجتماعی در استان ، حدود ۴۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که یک سوم آنها پرسنل درمانی بوده اند که خدمت رسانی به جامعه هدف را بر عهده داشته اند همچنین در برخی بخش های بیمارستانی مانند اورژانس، تمامی همکاران با این بیماری همه گیر در ارتباط بوده اند.

وی گفت: در مراکز درمانی درمان تأمین‌اجتماعی استان در طول دوره همه گیری کرونا برای همه کادر بیمارستانی تجهیزات کامل حفاظتی بهداشتی را تهیه و در اختیارشان قرار داده ایم.

بهاروند افزود: در یک سال گذشته فشار بسیار زیادی بر کادر درمان تأمین‌اجتماعی وارد شده است و آنها شرافتمندانه از عهده این مشکلات برآمده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جانفشانی ها و خدمات کادر درمان تأمین‌اجتماعی در مقابله با کرونا با هیچ موردی جبران نخواهد شد گفت : مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی در راستای جبران بخشی از زحمات آنها ، پرداخت ها و مشوق های انگیزشی و تشویقی را اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی هم با اختصاص اختیارات خاص رسیدگی لازم، به استان ها در صدد جبران عملکرد کادر درمان برآمده است.

انتهای پیام/