مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان مطرح کرد؛

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان از پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن‌پور صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از فعالیت بیش از دو هزار و ۵۰۰ صنعتگر لرستانی در رشته‌های صنایع‌دستی خبر داد و اظهار داشت: این صنعتگران در حوزه صنایع‌دستی و با تولیدات مختلف در فعالیت بوده که اغلب آنها در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش‌افزوده در تلاش هستند.

وی اضافه کرد: صنایع‌دستی این استان از پیشینه تاریخی برخوردار بوده که بر اساس آثار به‌دست‌آمده در لرستان؛ دندان نیش گوزن از دوره پارینه‌سنگی و با قدمت ۴۲ هزارساله با کاربری زیورآلات از جمله صنایع‌دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به احیای چندین رشته صنایع‌دستی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: باهدف توسعه صنایع‌دستی در استان چند کارگاه جدید مانند زره بافی، ساخت زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی … نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حسن‌پور، تصریح کرد: همچنین برای توسعه صنایع‌دستی و آموزش به عموم مردم، طرح «تکام» در مناطق محروم همچون کوهدشت، معمولان، پلدختر و رومشکان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین طرح‌های آموزشی با همکاری بین‌بخشی با سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح و فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است و علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌های رایگان حضور یابند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، بیان داشت: همچنین باهدف حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در استان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که همه این تسهیلات در راستای اشتغال‌زایی و توسعه مشاغل حوزه صنایع‌دستی به‌کارگیری شده است.

حسن‌پور، اضافه کرد: باهدف توسعه اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی نیز بازارچه دائم در باغ «گلستان» فعالیت دارد که در ۱۵ روز تعطیلات نوروز امسال بیش از هفت میلیارد تومان صنایع‌دستی در آن به فروش رسیده است.

وی همچنین با اشاره به وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع‌دستی در سطح استان نیز، افزود: علاوه بر این بازارچه‌ها، برخی از صنعتگران استان نیز در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی حضور