پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس/حداکثر زمان هر کلاس یک ساعت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس گفت: حداکثر زمان هر کلاس یک ساعت و مدت زمان کل کلاس‌های دانش آموزان در طول یک روز ۳ ساعت است.

به گزارش همای سعادت به نقل از مهر ، محمدرضا نیکبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی الزامی برای بازگشایی مدارس اظهار داشت: چهارشنبه هر هفته آمار وضعیت ابتلای به کرونا در شهرهای استان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشخص است که در شهر با وضعیت قرمز دانش آموزان را اصلاً به مدرسه نمی‌فرستیم، در شهرهای با وضعیت سفید ممنوعیت نداریم و در شهرهای با وضعیت زرد محدودیت‌هایی اتخاذ می‌شود، افزود: امسال سال جدی فعالیت مراقبین سلامت در آموزش و پرورش و مربی‌های بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مطلقاً نباید اگر دانش آموزی بیمار است و مشکل دارد سر کلاس حاضر شود، باید دوران قرنطینه را در منزل سپری کند، افزود: در این رابطه والدین، معلمین و مراقبین سلامت باید مراقبت کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه باید رعایت فاصله اجتماعی را در کلاس درس داشته باشیم، گفت: فاصله یک متر بین دانش آموزان در کلاس‌ها باید رعایت شود، ساعت کلاس حداکثر یک ساعت است و نباید بیشتر باشد، کل کلاس‌ها در طول یک روز هم حداکثر ۳ ساعت است که باید تقسیم بندی شود.

وی با بیان اینکه توصیه اصلی این است که اگر فاصله رعایت شود، ماسک استفاده شود، سطح تماس پایین باشد و لوازم ضد عفونی موجود باشد، مطمئناً بیماری را می‌توانیم کنترل کنیم و ان شاء الله خطری نخواهد بود، تصریح کرد: مراقبین با تیزبینی و دقت در بین محصلین باید رفت و آمد کنند و اگر کسی بیمار است بلافاصله مسائل درمانی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/