پیام تبریک مدیرکل ارشاد لرستان به مناسبت «روز ملی هنرهای نمایشی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت هفت فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش همای سعادت، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت هفت فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:
به نام خالق هنر

در جشن بهار طبیعت و عید خجسته ایرانی «روز ملی هنرهای نمایشی» به عنوان روز جهانی تئاتر در هفتمین روز فروردین نام‌گذاری شده است؛ وظیفه خود می‌دانیم که برای رشد و بالندگی و توسعه و تعالی این هنر گام برداریم.

هنر تئاتر با وسعت فکر و اندیشه در همه ابعاد زندگی گذشته و امروز بشری تبلور داشته و با قدمت و سابقه کهن خود راهی برای نیل به آگاهی و خردمندی و تعالی است.

تئاتر زبان گسترده داستان‌گویی و تخیل وصف‌ناپذیر، راه‌های تازه‌ای برای نشان دادن جهان به ما عرضه می‌کند و در این میان، دنیایی برای تفکر مشترک ایجاد می‌کند و هنرمندان تئاتر با خلق فضای، پیش‌رو به کشف رازهای این جهان شگفت‌انگیز می‌پردازند.

خانواده بزرگ تئاتر استان لرستان در سال ۱۴٠۲ سال پرباری را پشت سر گذاشتند و امیدواریم در سال جاری نیز همچون گذشته شاهد ادامه افتخارآفرینی هنرمندان لرستانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

اینجانب ضمن تبریک مجدد سال نو و تقارن نسیم دل‌انگیز بهاری با روز جهانی تئاتر، روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان شریف و پرتلاش این عرصه در استان، تبریک عرض نموده و امیدوارم در سال جدید، با فراهم شدن هر چه بیشتر و بهتر زمینه فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی لرستان، شاهد رشد، شکوفایی و تعالی این هنر ارزشمند و حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنرهای نمایشی در استان و ایران عزیزمان باشیم.

انیستیتو بین‌المللی تئاتر (International Theatre Institute) یا همان ITI از سال ۱۹۶۱ روز ۲۷ مارس را به عنوان روز جهانی تئاتر تعیین کرد. پیام سالانه این روز نیز هر سال توسط یکی از صاحب نظران و هنرمندان عرصه تئاتر نوشته می‌شود.

همچنین با موافقت مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، در جلسه ۷۸۳ شورای عالی فرهنگی در سال ۱۳۹۵، هفتم فروردین به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی نام گرفت. این رویداد در تقویم ملی کشور ثبت شد و با اجرای جشنی تحت عنوان «نوروزِ نمایش» گرامی داشته می‌شود، همچنین هر ساله پیام این روز را یکی از بزرگان تئاتر ایران می‌نویسد.

انتهای پیام/