پیام تبریک مدیر کل فرهنگ وارشاد لرستان به مناسبت” روز نکوداشت قلم “

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پیامی فرارسیدن چهاردهم تیر ماه ” روز نکوداشت قلم ” را به اهالی فکر و اندیشه در استان تبریک گفت.

‍ به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان،در این پیام آمده است: تعالی انسان و پیشرفت در همه تمدن‌ها و فرهنگ‌ها مرهون «قلم» و «اهالی قلم» بوده است؛ روز قلم، بهانه‌ای است تا بار دیگر حرمت و مرحمت قلم را یادآوری کنیم و گام در پیش بگذاریم برای ادای احترام به نویسندگانی که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف ، صادقانه قلم در دست گرفته‌ و عرصه فرهنگ را با اندیشه‌های الهی و انسانی خود زینت می بخشند.

قلم حلقه ی اتصال فکری اندیشه ورزان و فرهیختگان در عصرها و مکان های مختلف است و در سایه خلاقیت، مطالعه و اندیشیدن است که جوامع رشد یافته و متعالی می‌شوند. صاحبان قلم، بازگوکنندگان اندیشه و علم هستند که می توانند زیبایی نگارش و فرابینی دانش را در مسیر تعالی بشر با یکدیگر همگام سازند و اینگونه جایگاه قلم را پاس دارند و ارزش و عظمت آن را برای جامعه آشکار کنند.

“چهاردهم تیر ماه” روزی است برای یادآوری حرمت، منزلت و قداست قلم و اصحاب قلم و مجالی برای پاسداشت نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه. این روز ارزشمند را به همه اندیشمندان صاحب قلم به ویژه اهالی قلم استان لرستان تبریک می گویم و امیدوارم قلم اندیشمندان همواره در راه خدمت به خلق و تعالی فرهنگ و اندیشه اسلامی و ایرانی این مرز وبوم پویا باشد.
انتهای پیام/