پیش‌بینی بارش برف در لرستان

کارشناسی اداره کل هواشناسی لرستان گفت: ورود سامانه سرد و بارش برف تا نیمه هفته جاری برای مناطق شمال و شرق استان پیش بینی می شود.

زینب اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، طی امروز اغلب نقاط استان شاهد ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود و از امشب در شمال استان بارش های پراکنده و رگبار برف پیش بینی می شود.

وی افزود: از اوایل ظهر فردا تا اوایل ظهر سه شنبه سامانه بارشی وارد لرستان می شود و ابرناکی، بارش پراکنده رعد و برق و وزش باد در سطح استان قابل انتظار است،همچنین طی روزهای آینده با کاهش دما مواجه خواهیم بود.

کارشناسی اداره کل هواشناسی لرستان اظهار داشت: براساس مدل ها و نقشه های هواشناسی برای فردا در مناطق کوهستانی، گردنه ها و ارتفاعات، شهرهای شمالی و شرقی استان رگبار و بارش برف پیش بینی می شود که این پدیده در مناطق کوهستانی محورهای مواصلاتی، همراه با کولاک برف است.

اکبری با بیان اینکه اختلال و لغزندگی در جاده های ارتباطی استان از مخاطرات این پدیده است بیان کرد: این سامانه بعد از ظهر سه شنبه از استان خارج می شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارشی در استان وجود ندارد.

وی افزود: از روز جمعه نیز سامانه بارشی جدید به استان وارد می شود که بر اساس مدل و نقشه های هواشناسی هشدارهای لازم صادر خواهد شد.

انتهای پیام/