پیش بینی کاهش دمای هوا در لرستان به زیر صفر درجه

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت:با توجه به نفوذ هوای سرد و برودت هوا، دماهای شبانه در اغلب نقاط استان به زیر صفر درجه کاهش می یابد.

زینب اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از روز گذشته تاکنون با فعالیت هسته اصلی این سامانه، بارش های قابل ملاحظه در اغلب نقاط استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به نفوذ هوای سرد و بارش برف امشب و فردا شب کاهش و افت دماهای شبانه در استان پیش بینی می شود و غیر از مناطق گرمسیری استان دمای هوای اغلب نقاط به زیر صفر درجه خواهد رسید بنابراین مدیریت مصرف حامل های انرژی ضروری به نظر می رسد.

اکبری با بیان اینکه بارش برف قابل توجهی در شهرهای سردسیری استان گزارش شده است،گفت: بارش برف در ایستگاه های سنجش شول آباد الیگودرز، دورود، ازنا، الیگودرز، بروجرد، الشتر و نورآباد ثبت شده است و از امروز تا فردا صبح فعالیت این سامانه بارشی با بارش برف، بارندگی های رگباری و رعد و برق تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر استان به ویژه ارتفاعات، گردنه ها، محورهای مواصلاتی و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود، عنوان کرد: فعالیت این سامانه با مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر، کولاک برف و مه آلودگی همراه است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان اضافه کرد: همچنین مه آلودگی و کاهش دید افقی در اغلب مناطق استان طی امروز و فردا قابل پیش بینی است.

اکبری افزود: از روز یکشنبه ( فردا) بارش های پراکنده در نیمه غربی و بارش های رگباری در نیمه شرقی لرستان ادامه خواهد داشت و فردا غروب، سامانه بارشی بصورت کامل از استان خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان بارندگی سامانه کنونی، در خرم آباد۱۴ میلیمتر، بروجرد ۳۳، کوهدشت۳۲، الشتر ۱۷، نورآباد ۲۵، ازنا ۲۰، رومشکان ۴۴، سراب دوره ۲۳، ایمان آباد ۲۳، سیلاخور ۲۸، ریمله ۲۲ و شول آباد ۵۱ میلیمتر و همچنین در بروجرد ۱۲ سانتیمتر، نورآباد هفت، ازنا چهار و الیگودرز ۱۰ سانتیمتر بارش برف ثبت شده است.

ایرنا

انتهای پیام/