استاندار لرستان:

کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر خرداد ماه به بهره داری می رسد

استاندار لرستان گفت:کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر خرداد به بهره داری می‌رسد.

به گزارش همای سعادت، استاندار لرستان در دیدار با معاون وزیر صمت و ریبس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در خصوص تأمین مالی برق رسانی پروژه‌ تولید آهک هیدراته پلدختر توسط ایمیدرو توافقات لازم انجام شد تا این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت برای افتتاح در خرداد آینده مشکلی نداشته باشد.

فرهاد زیویار در این جلسه اظهار داشت:احداث کارخانه تولید آهک هیدراته و صنعتی در شهرستان پلدختر یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان است که طی دو سال گذشته با بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: بخش واگذاری معادن و ورود ماشین آلات و تجهیزات (داخلی و خارجی) این پروژه انجام شده و در مرحله نهایی نصب کوره‌ها است.

استاندار لرستان گفت:در این دیدار در خصوص یکی دیگر از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهوری یعنی طرح کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز با مشارکت ایمیدرو بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود:در این طرح، بخش‌های ساختمانی به صورت کامل انجام شده و برای تأمین خطوط تولید اعتباری بالغ بر پنج میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

زیویار اضافه کرد: بخش اول ماشین آلات این پروژه در کشور چین ساخته شده و در مرحله بارگیری بوده و بخش دوم نیز در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تابستان سال جاری خطوط تولید نصب و پروژه نیز به مراحل نهایی و بهره برداری برسد.

استاندار لرستان عنوان کرد: همچنین در این دیدار آخرین وضعیت طرح تولید شمش منیزیم از ماده معدنی دولومیت در شهرستان الیگودرز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان با مشارکت و سرمایه گذاری ایمیدرو بررسی شد.

وی افزود:برای این طرح تاکنون فرآیند جایگزینی و اعلام فراخوان‌های مرحله اول و دوم جهت مشارکت بخش خصوصی توسط ایمیدرو انجام شده بود مقرر شد تمامی مراحل ساخت و تکمیل پروژه به ویژه برای تسریع در روند ساخت توسط ایمیدرو انجام و اردیبهشت پیش رو با انتخاب پیمانکار شروع عملیات اجرایی آن آغاز شود.

زیویار ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است و موارد پیشنهادی و زیرساخت‌های معادن و سرمایه گذاری‌های جدید ایمیدرو، مطالعات معدنی در قالب ۲ پهنه معدنی در استان لرستان دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بودند

در این جلسه جعفری مدیرکل صمت لرستان نیز حضور داشت.

انتهای پیام/