کاشت نهال در باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد+تصاویر

بمناسبت روز شهدا و هفته منابع طبیعی‌،آیین کاشت نهال در باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت،صبح امروز به مناسبت گرامیداشت روز شهدا و هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری با حضور سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و جمعی از معاونین و مدیران استان در محل محوطه باغ گیاه شناسی زاگرس شهرستان خرم آباد برگزار شد.

شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر ظرفیت های بی نظیر توسعه گردشگری در این مجموعه عنوان کرد:باغ گیاه شناسی خرم آباد در کنار پارک و دریاچه زیبای کیو ظرفیتی کم نظیر برای توسعه تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی و گردشگری در لرستان است.

وی گفت: این باغ به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی جنگل‌های زاگرس و انجام تحقیقات گیاه شناسی روی گیاهان منطقه احداث شده است، این باغ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان در حاشیه غربی دریاچه کیو در سال ۹۵ افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: باغ گیاه شناسی خرم آباد یکی از مهمترین مکان‌های پژوهشی، آموزشی و گردشگری در کنار دریاچه و پارک کیو است که بر جذابیت‌های گردشگری شهر خرم آباد افزوده است.

این مقام مسئول در خصوص تنوع گیاهی در لرستان گفت: هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد، لرستان دارای ۱۸۰ گونه بوم زاد است که ۴۰ گونه آن انحصاری لرستان است چنین تنوع زیستی، نعمت و ثروت خداداد است که در این سرزمین به ودیعه گذاشته شده است و با قدری توجه و درایت می‌توان لرستان را به کانون توجه در زمینه قطب علمی، تحقیقاتی و آموزشی گیاهی و گردشگری تبدیل کرد.

انتهای پیام/