کاهش ۴.۳ درصدی حجم هدر رفت گاز طبیعی در لرستان

مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت:حجم هدر رفت گاز طبیعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل ، ۴.۳ درصد معادل ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، کرم گودرزی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در تداوم برنامه و اقدامات مربوط به جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تاسیسات و تجهیزات گازرسانی، مبتنی بر اهداف مصوب سالانه و با توجه به اقدامات صورت گرفته میزان گاز هدر رفت در سال ۱۴۰۰ به ۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته که با توجه به میزان هدر رفت گاز در سال ۱۳۹۹ که حدود ۶.۳ درصد بود در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۴.۳ درصدی به ۲ درصد رسیده است.

وی با توجه به اینکه جلوگیری از هدر رفت گاز به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دارد،افزود: با برنامه ریزی دقیق ، کالیبراسیون بموقع تجهیزات ، جمع آوری انشعابات غیر مجاز ، رفع نشتی شبکه ، ایستگاهها و تجهیزات اندازه گیری ، استفاده از کنتورهای آلتراسونیک به عنوان کنتورهای ثانویه و کنتورهای دیافراگمی ارتقا یافته و پایش مستمر مصارف خانگی به این مهم دست یافتیم و تلاش در راستای به حداقل رساندن هدر رفت گاز و استمرار وضعیت موجود بطور جدی در دستور کار میباشد.
🔸گودرزی در پایان گفت : همه ما وظیفه داریم که از این سرمایه ارزشمند ملی که میراث گذشتگان و سرمایه نسلهای آینده است ، با استفاده بهینه و بهره ور به نحو احسن محافظت نماییم .