کسب رتبه برتر لرستان در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت : لرستان با ثبت بالاترین تعداد داوطلب و بنگاه پذیرنده، بیشترین استقبال کارجویان و کارفرمایان از این طرح، رتبه در بین سه استان اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، علی جهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در صدد است تا جهت ایجاد و پایداری اشتغال مشوق هایی به واحدهای اقتصادی اختصاص دهد اظهار داشت : طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصتهای شغلی و حمایت از بنگاههای خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال و بنگاههای آسیب دیده از کرونا در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

وی افزود : از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۳۵۸ کارفرما در این طرح مشارکت کرده اند و ۳ هزار و ۳۴۸ نفر جذب واحدهای اقتصادی استان شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از این تعداد افراد جذب شده در بنگاه های اقتصادی لرستان یک هزار و ۹۲۷نفر مرد و تعداد یک هزار و ۴۲۱ نفر زن می باشند .

جهانی با اشاره به اینکه لرستان با جذب ۳هزار و ۳۴۸ نفر کارجو در واحدهای اقتصادی استان خاطر نشان کرد : این استان در بین سه استان اول کشور در جذب نیروی کار و عقد قرارداد  با کارفرمایان شده است .

وی در ادامه افزود : جامعه هدف این طرح را فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند وبه موجب آن ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند، پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد :کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت شغلی از اهداف اصلی این طرح است.

وی با اشاره به ثبت نام کارفرمایان در این سامانه و درخواست افراد مورد نیاز خود اظهار داشت : متقاضیان و کارفرمایان جهت بهره مندی از مزایای این طرح می توانند به سامانهhttps://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/