کشت و صنعت لرستان قطب گردشگری کشاورزی کشور است/ صادرات ۸۰ درصد محصولات به خارج از کشور

نبی زاده با بیان اینکه تلفیق همه ظرفیت‌ها در مجموعه فجر صفا،مصداق تحقق گردشگری کشاورزی است ‌ازصادرات ۸۰ درصد محصولات این مجموعه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، نبی‌زاده، مدیر گردشگری مجمتع کشت‌ وصنعت فجرصفا لرستان، اظهار داشت: در این‌مجموعه درحوزه کشاورزی، ۵۰ هکتار گلخانه‌های هیدروپونیک داریم که ۸۰ درصد از محصولات گلخانه‌ای ما به کشورهای روسیه، آذربایجان، اکراین، قطر، امارات و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شوند و چندین‌بار مجموعه فجرصفا به عنوان تولید کننده نمونه استان معرفی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ هکتار طرح احداث باغات شامل انار، انجیر و انگور در حال بهره‌برداری هستند و در تلاش توسعه این حوزه هستیم.

مدیر گردشگری شرکت کشت ‌وصنعت گردشگری فجر صفا لرستان، گفت: مجموعه کشت‌ وصنعت فجرصفا یک مجموعه پرورش دام سبک با ظرفیت ۱۰ هزار راس گوسفند اصلاح نژاد شده دارد که هم‌اکنون تکثیر گله نژاد” رمانوف”در حال تولید و فروش است.

 او بیان کرد: در حیطه زنبورداری نیز اولویت اول ما تولید عسل نیست بلکه اصلاح ژن ملکه مادر و سپس ژل رویال و تولید عسل در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

نبی‌زاده عنوان کرد: پرورش ماهیان خاویاری هم از سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه پرورش ماهی مولد خوبی داریم.

وی با اشاره به همکاری کشت ‌و صنعت با تور لیدرها و میراث‌فرهنگی لرستان، تاکید کرد: تلفیق این ظرفیت‌ها، مصداق تحقق گردشگری کشاورزی در مجموعه فجرصفا کشت‌وصنعت لرستان است که از بهمن‌ماه دوسال پیش آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد و تورهای گردشگری یک روزه زیادی نیز برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/