کمک ۳۰ میلیارد ریالی بنیاد ۱۵ خرداد با رویکرد جوانی جمعیت در لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان از کمک بیش از۳۰ میلیارد ریالی بنیاد ۱۵ خرداد با رویکرد جوانی جمعیت در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،مجید طائف، در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استانداری،گفت: از نیمه دوم سال جاری فعالیت‌های حوزه جمعیت، توانبخشی و بیماران خاص به بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان در حوزه جوانی جمعیت فرزندآوری و فرزند پروری است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین طرح‌های بنیاد ۱۵ خرداد طرح اهدای بسته «لبخند مادری» است به خانواده‌های بالاتر از سه فرزند تعلق می‌گیرد، گفت: در طرح لبخند مادری ۴۰ قلم کالای مورد نیاز از بدو تولد تا دو سالگی به ارزش ۵ میلیون تومان به خانواده‌های حائز شرایط اهدا می‌شود.

طائف با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۲ بسته «لبخند مادری» به ارزش ۸۱۰ میلیون تومان مساعدت شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده‌های دارای فرزندان چند قلویی در کنار اهدای بسته لبخند مادری به هر فرزند، هدیه نقدی به ارزش سه میلیون تومان اهدا و تامین پوشاک نوزادان در شش‌ماه اول بدو تولد انجام می‌شود .

وی افزود:طبق آمار علوم پزشکی استان در حوزه چندقلوزایی از ۱۱خانواده به هشت خانواده مساعدت شده و دو خانواده دیگر هم در حال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان میزان کمک بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد را خانواده‌های دارای فرزندان چندقلویی را  ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:در حوزه پرداخت وام ناباروری با استعلام علوم پزشکی و تعیین سطح نیازمندی خانواده‌ها برای ۲۰۰ نفر تشکیل پرونده و به هر نفر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و جمعا دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان در حوزه وسائل و ملزومات توانبخشی ازقبیل عصا، واکر، تشک مواج، تشک بادی، انواع ویلچر تعداد ۲۶۵ وسیله توانبخشی را با تعامل با سازمان بهزیستی استان و با محوریت گروههای مردمی توزیع کرده است.

طائف دیگر محور فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان را حوزه درمانی برشمرد و گفت:در راستای حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و پیوند اعضا در سال جاری ۱۳۸ میلیون تومان مساعدت شده و در سال جدید ارائه خدمات در حوزه درمانی بیشتر می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با اشاره به مساعدت سه میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومانی بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد با رویکرد جوانی جمعیت توانبخشی و هزینه‌های درمانی،بیان کرد: از این مبلغ یک میلیارد و ۱۸۸ هزار تومان به صورت بلاعوض و دو میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات ناباروری کمک شده است.

وی در پایان گفت: مرجع رسمی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان در جمع‌آوری داده‌ها علوم پزشکی، امور بانوان استاندار ی،دستگاههای متناسب و گروه‌های مردمی است که با بدنه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان همکاری دارند.

انتهای پیام/