کمیته امداد لرستان بر قله حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال بیش از ۱۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و توانستند تحصیل خود را ادامه دهند.

به گزارش همای سعادت، جلال شیخ پور، در جشنواره تجلیل از استان های موفق در بازگشت به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل،اظهار داشت:تحصیل یکی از راهکارهایی است که به توانمندسازی خانواده ها کمک می کند که اگر فرزندان بخواهند به سرنوشت پدر و مادر دچار نشوند، یکی از مهمترین راه حل ها تحصیل است.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژیهای تعریف شده در امداد کمک به رشد و ادامه تحصیل دانش آموزان تحت حمایت است،افزود: کمیته امداد برای حل مشکلات تحصیلی دانش آموزان، سرفصل های کاری متنوعی تعریف کرده است.

شیخ پور اظهار کرد:اگر خانواده تحت حمایت، بیمار داشته باشد با اولویت رسیدگی می شود، همچنین مشاوران و روانشناسان برای پشتیبانی روحی و روانی خانواده ها و مشاوره تحصیلی دانش آموزان حضور دارند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان ادامه داد:در بین رتبه های برتر کنکور کشوری مواردی از همین دانش آموزان بازمانده از تحصیل وجود داشته است که به امر چوپانی مشغول و تحصیل را رها کرده بودند اما با مشاوره و حمایت امداد توانستند به این موفقیت برسند.

وی بیان کرد:حاصل مجموعه این تلاش ها موجب شد که در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل بتوانند در مسیر قرار بگیرند و تحصیل خود را ادامه دهند.

لازم به ذکر است،اخیراً جشنواره ای با هدف تجلیل از استان های موفق در امر بازگشت به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مشهد مقدس برگزار شد که در این جشنواره از استان لرستان به عنوان یکی از موفق ترین استان ها در این زمینه توسط  وزیر آموزش و پرورش و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/