گفتگو با «منوچهر کاظم اصلانی» فرزند الیگودرز و خدمتگذار صادق مردم

انتخابات الیگودرز در یک دهه ی اخیر از حساسیت بالایی برخوردار می باشد به نوعی که میتوان اذعان کرد تمام نگاه مطالبه گران و دلسوزان لرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش همای سعادت- انتخابات الیگودرز در یک دهه اخیر از حساسیت بالایی برخوردار می باشد به نوعی که میتوان اذعان کرد تمام نگاه مطالبه گران و دلسوزان لرستان را به خود اختصاص داده است،از همین رو مصاحبه ای با «منوچهر کاظم اصلانی» بعنوان بخت اول رای آوری ترتیب داده ایم که در ادامه به سمع و نظر مردم غیرتمند و صدالبته خونگرم زاگرس، لرستان و بالاخص الیگودرز رسانده می شود.

*آقای اصلانی بعنوان سئوال اول بفرمایید،منوچهر اصلانی کیست ؟

سلام عرض می کنم خدمت یکایک شما سروران ارجمند،اهالی محترم رسانه لرستان،بسی خوشحال و خرسندم از اینکه سعادتی نصیب اینجانب شد تا ساعاتی در خدمت شما اهالی اندیشه،خرد ، تفکر و عقلانیت باشم.

“منوچهر اصلانی” فرزند کوچک ایل بزرگ بختیاری و لرستان هستم، تحصیلات دوره ابتدایی ام را در دبستان نامجو، مقطع راهنمایی را در مدرسه کوروش بزرگ و مقطع متوسطه را در دبیرستان های بدیع زادگان و نواب صفوی شهرستان الیگودرز طی نموده ام.ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را در استان های مرکزی و لرستان و  تحصیلات عالیه را در مقطع کارشناسی ارشد در استان سمنان به اتمام رسانده ام.

*دلیل ورود جنابعالی به صحنه ی انتخابات چه می باشد؟

با دعوت مردم فهیم ، ایلات و طوایف بزرگ الیگودرز  پا به صحنه انتخابات گذاشتم و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه زندگی حقیقی و حقوقی خود قرار داده ام و با خدای خویش عهد بسته ام با صداقت و خوشرویی و بهره بردن از دانش نخبگان و متخصصان، تجارب نمایندگان ادوار و اراده مطالبه گران توسعه الیگودرز در مسیر رشد و شکوفایی الیگودرز پیش بروم.

*منوچهر کاظم اصلانی در بزنگاه های این سرزمین بالاخص در دوران جنگ تحمیلی در کجا قرار گرفته است؟

روحیه سلحشوری و وطن پرستی از خصوصیات بارز زاگرس نشینان است و اینجانب هم بعنوان قطره ای از این اقیانوس بزرگ در زمان هشت سال دفاع مقدس با حضور در جنگ تحمیلی در سال های ۶۵ تا ۶۷ در مناطق مختلف عملیاتی از جمله مناطق عملیاتی جنوب (شلمچه ) در عملیات های کربلای ۴ و ۵ و همچنین در مناطق عملیاتی غرب در عملیات والفجر ۱۰ (شهر حلبچه عراق ) به عنوان عضوی از گروه توپخانه تیپ ۶۳ خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مسئولیت هدایت آتش توپخانه سنگین سپاه به وظیفه ی خویش عمل نمودم . ( ناگفته نماند منوچهر اصلانی از جانبازان جنگ تحمیلی است)

آقای اصلانی در صورت راهیابی به مجلس، مهم ترین برنامه دوران نمایندگی تان را تشریح بفرمایید؟

به تبعیت از رهنمودهای رهبری که اخیرا هم خطاب به نامزدین مجلس فرمودند به رشد تولید و اشتغال اهتممام بورزید،طرح برگشت جوانان مهاجر از کلان شهرها را اماده نموده ام،. سرفصل های  این طرح که متشکل از سه پارامتر، بیشترین مهاجرت بالاترین نرخ بیکاری و بیشترین روستا می باشد را مکتوب نموده و  محل اجرای طرح  در زادگاه  بکار گرفته می شود و برای این طرح از اعتبارات ویژه مناطق محروم با هدف جلوگیری از مهاجرت به کلان شهرها استفاده خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم به سه عامل حیاتی: برگشت مهاجران، اشتغال پایدار در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت به کلان شهرها  دسترسی بیابیم و صدالبته مسیر برگشت جوانان را به دامان سرزمین مادری هموار سازیم.

*جناب اصلانی،مهم ترین عامل یا عوامل محرومیت لرستان و الیگودرز چه می باشد؟

در تبیین عوامل محرومیت لرستان میبایست ساعت ها ، مفاهمه و گفتگو کرد از بورکراسی بانک ها گرفته تا عدم اجماع نمایندگان مجلس، از اعتبارسنجی طرح های کلان تا استفاده از اعتبارات ریاست جمهوری،از نظارت بر عملکرد مدیران تا شناخت از پتانسیل های بالقوه منطقه از ساخت فرهنگ اشتغال پایدار تا مهیا نمودن زیرساخت های جدب سرمایه گذار و….

*برای اصلاح کدام خلاء یا خلاء های قانونی می خواهید راهی مجلس شوید؟

قانون شفافیت ونظارت بر تامین مالی ستادهای انتخاباتی ،که در سال ۱۳۹۸ تصویب شد یکی از قوانین تاثیر گذار می باشد که متاسفانه در بحث نظارت میدانی تاکنون در سمت و سوی اهداف قانونگذار اجرا نشده است.قانون الحاق موادی به رفع موانع تولید، رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورنیز بمعنای کلمه اجرا نشده است. این قانون نیز یکی از کاربردی ترین قوانین مجلس می باشد که در سال ۱۳۹۷ باتوجه به رهنمودها و معنویات رهبری وضع گردید که میتوانست در اقتصاد کشور نتیجه بخش باشد اما متاسفانه باید اذعان نماییم این قانون نیز در مسیر اهداف قانونگذار ،اجرا نگردید.

طی دوره نمایندگی شما چه اتفاق خاصی برای الیگودرز رقم خواهد خورد؟

مردمی سازی اقتصاد با رویکرد تعاونی محور در رشد صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان الیگودرز

در پیام رهبری در آغاز بکار مجلس یازدهم آمده که ثمره مطلوبی از باب عدالت کسب نشده است،آیا مصداقی در این خصوص  در صحن علنی مجلس در نظر دارید؟

گزارشی از سازمان برنامه و بودجه و جزییاتی از اقدامات زیربنایی و اعتبارات اختصاص یافته به خوزستان در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ توجه بفرمایید که بر اساس این گزارش ۲۱ هزار میلیارد تومان در پنج ردیف اعتباری به استان خوزستان پرداخت شده است و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ده ها هزار میلیارد تومان به طرح عظیم الغدیر اختصاص یافته است

مهم ترین نیاز یا ماموریت حوزه انتخابیه شما چه می باشد و شما برای تحقق ان چه می توانید انجام دهید ؟

اشتعال پایدار جوانان الیگودرز مهم ترین مامویت اینجانب می باشد که به اعتقاد اینجانب در مردمی سازی اقتصاد با استفاده از اعتبارات ویژه طرح ممانعت از مهاجرت به کلان شهرها ممکن می شود زیزا نمایندگان کلان شهرها نیز برای عبور از مشکلات عمده ی  شهرهای مهاجرپذیر با این طرح همراه خواهند شد.

بعنوان سئوال آخر اگر امکان دارد قابلیت و ضعف نماینده دور یازدهم الیگودرز را تشریح بفرمایید ؟

تمام نمایندگان الیگودرز باتوجه به شرایط و اهداف کلی حاکمیت در بازه زمانی نمایندگی شان خدماتی ارائه نموده اند همانگونه که دکتر خدابخشی در این دو دوره انصافا در مسیر توسعه الیگودرز گام های مثمرثمری برداشته است که مهم ترین ان به زعم اینجانب مطالعه دقیق آمایش سرزمین الیگودرز می باشد که می تواند برای نمایندگان پیش رو یک چراع راه باشد ، اما در خصوص بخش دوم سئوال خدمتتان عرض می نمایم که اگر اقتصاد و توسعه الیگودرز ، رویکرد مردمی سازی اقتصاد  به خودش می گرفت قطعا از میزان اشتعال پایدار و نرخ رشد بالایی برخوردار می شد ما هیچ راهی نداریم جز حرکت در مسیر شکوفایی قابلیت ها و استعدادهای منطقه در پرداختن به صنایع تکمیلی و تبدیلی

حرف آخر ؟

شرکت و مشارکت در حق سرنوشت خود با در نظر گرفتن حمایت از چهره های مردمی به انضمام استمرار بخشیدن به توسعه الیگودرز از طریق مردمی سازی اقتصاد الیگودرز، کار را باید به مردم بسپاریم،

انتهای پیام/