۱۱دستگاه حفار غیر مجاز در استان شناسایی و توقیف شد/ رعایت الگوی کشت راه برون‌رفت از بحران آبی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان،گفت:۱۱ دستگاه حفار غیر مجاز توسط نیرو های گشت و بازرسی استان شناسایی و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای لرستان منتقل شدند .

به گزارش همای سعادت ،مهندس داریوش حسن نژاد، در گفتگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدامات موثری در راستای کاهش اثرات خشکسالی توسط شرکت آب منطقه ای لرستان انجام شده است،گفت: از جمله می توان به تدوین و اجرای برنامه رهاسازی آب از سدهای استان و ابلاغ به سازمان جهاد کشاورزی برای تهیه الگوی کشت مناسب اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به هشدارهای اعلام شده در زمینه خشکسالی، شرکت آب منطقه ای لرستان با تشکیل جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار مانند سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آبفای استان، دستگاه های نظارتی، تعاونی های آبرو همچنین جلسات متعدد شورای حفاظت منابع آب استان ، مسائل و مشکلات پیش رو بررسی و تصمیماتی برای عبور از وضعیت خشکسالی موجود با حداقل مشکل اتخاذ گردید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه کاهش نزولات جوی و کم شدن ذخایر پشت سدها، لزوم مدیریت بهره برداری و حفاظت از منابع آب را دو چندان کرده است،گفت: از این رو اطلاع رسانی گسترده مبنی بر کاهش شدید آبدهی رودخانه ها و عدم کشت گیاهان آبدوست در سطح استان از طریق نصب بنر ، پلاکارد و مکاتبه به بخشداران و دهیاران سراسر استان انجام شده است.

حسن نژاد،اعلام کرد:۴۲ حلقه چاه در مناطق مختلف این استان به دلیل رعایت نکردن الگوی کشت پلمب و برق ۱۳۵ حلقه چاه دیگر نیز قطع شد.

وی افزود: ۳۳۱ حلقه چاه دارای اضافه برداشت که صاحبان آنها بر خلاف الگوی کشت، مبادرت به کاشت برنج و سایر محصولات پرآب کرده بودند شناسایی شد و با دستور ریاست دادگستری و همکاری نیروی انتظامی تذکرات لازم داده شده است.

حسن نژاد ادامه داد:در شرایط کنونی کشور صرفه جویی در مصرف آب شرب، جلوگیری از اضافه برداشت و برداشت های غیر قانونی و رعایت الگوی کشت مهمترین راهکارهای مدیریت منابع آبی و گذر از تنش آبی می باشد.

انتهای پیام/