۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد

رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری، به طور همزمان ۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس را در ۳۱ استان کشور افتتاح کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه ،در دومین روز دهه مبارک فجر و در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به شهرستان ری، با حضور در شهر “فشافویه” ، مدرسه دکتر «رضا گل‌نراقی» این شهر را افتتاح کرد.

این مدرسه ۲۲ کلاسه با مشارکت دولت و خیّران مدرسه‌ساز، در ۳۲۰۰ متر زیربنا با ۵ آزمایشگاه و کارگاه به بهره‌برداری رسید.

همچنین از طریق ارتباط تصویری با سراسر کشور در حضور آیت‌الله رئیسی و دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ، به صورت همزمان ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی با ۵ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

از این هزار و ۱۰۰ طرح آموزشی، ۵۸۲ پروژه از محل منابع دولتی و ۵۱۸ پروژه هم از محل منابع مشارکتی ساخته شده است.

در استان لرستان نیز تعداد ۲۹ پروژه در قالب ۱۰۹ کلاس درس با اعتباری معادل ۵۷ میلیارد تومان در این ایام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، مراسم افتتاح متمرکز استان لرستان در مدرسه ۹ کلاسه “فومن شیمی” شهرستان نورآباد با حضور مهندس دالوند معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مهندس بهاروند مدیر کل نوسازی مدارس استان ، حجت الاسلام والمسلمین خانی امام جمعه شهرستان نورآباد، کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری ، معاونین اداره کل نوسازی مدارس و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

در پایان این مراسم باشکوه با اهدای لوح سپاس به نماینده شرکت” فومن شیمی” بعنوان خیر مدرسه ساز و عوامل اجرایی ساخت مدارس تحویلی دهه فجر، قدر دانی شد.

انتهای پیام/