۱۷۰۰ تن انواع بذر بین کشاورزان در سالجاری توزیع شد/ فعالیت ۱۰۷ شرکت تعاونی روستایی در لرستان

مدیر تعاون روستایی استان لرستان، با بیان اینکه در سال جاری حدود ۱۷۰۰ تن انواع بذر از تولیدکنندگان خریداری و بین کشاورزان توزیع گردیده است،گفت :همچنین‌ حدود ۱۰ هزار تن انواع کود شیمیایی برای توزیع بین کشاورزان خریداری شده که از این مقدار تا کنون ۸ هزار تن توزیع شده است.

به گزارش همای سعادت ،نادر زهره ای در گفتگو با شبکه ایران کالا در خصوص وظایف و عملکرد این تعاونی توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: مدیریت تعاون روستایی استان لرستان سه وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر شبکه متشکل از شرکت ها، اتحادیه های تعاون روستایی، کشاورزی، تعاونی های تولید، تعاونی های زنان روستایی و تعاونی های تخصصی را بر عهده دارد.

وی افزود :در استان لرستان ۱۰۷ شرکت تعاونی روستایی، ۳۵ تعانی کشاورزی، ۵ تعاونی زنان روستایی، ۷ تعاونی تولید و ۱۷ اتحادیه شهرستانی و استانی داریم.

مدیر تعاون روستایی استان لرستان:عنوان کرد:۲۰ درصد کود مورد نیاز استان توسط تعاون روستایی و مابقی توسط شرکت خدمات روستایی تامین می‌شود.

زهره‌ای خاطر نشان کرد: باتوجه به تحریم های ظالمانه، شبکه تعاون روستایی استان لرستان تلاش دارد تا با حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی تاثیر تحریم های بخش کشاورزی را به حداقل برساند.

وی افزود: ایجاد مراکز عرضه محصولات کشاورزی در دستور کار قراردارد که با ایجاد این مراکز در مرکز هر استان، واسطه های غیر ضروری حذف خواهد شد و محصولات با قیمت مناسب و عادلانه به دست مصرف کننده خواهد رسید. امیدواریم این کار در سراسر کشور صورت بگیرد.

زهره‌ای در پایان گفت: در سال جاری بیش از هزار نفر در روز برای بهره برداران عضو تشکل های کشاورزی کلاس های آموزش برگزار شده است

انتهای پیام/