۱۹ پروژه عمرانی، بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود/ توجه ویژه به حوزه ی سلامت با همکاری خیرین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان،از افتتاح ۱۹ پروژه حوزه عمرانی، بهداشت و درمان همزمان با ایام دهه فجر امسال خبر داد و بر توجه ویژه به حوزه ی سلامت با همکاری خیران و فعالیت های بین بخشی تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت، نشست خبری بهرام دلفان سرپرست و اعضا هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور تشریح برنامه های اجرایی حوزه سلامت استان و آشنایی بیشتر با اصحاب رسانه، صبح شنبه ۱۰ بهمن در تالار ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد.

دکتر بهرام دلفان،اظهار داشت :جهت تعامل با اصحاب رسانه، سعی می شود جلسات دوره ای، با رعایت اصل شفافیت و امانت داری با آنها برگزار شود و پاسخگوی سوالات آنها باشیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی و پروژه های عمرانی دانشگاه بیان داشت: کاهش درآمدهای بیمارستانی به خاطر شیوع کرونا باعث شد که بیشتر تلاش ها به این سمت و سو برود، بار هزینه ها را بالا رود و بخشی از پروژه های عمرانی که قبل از کرونا آغاز شده اند ، تکمیل نشوند، ولی با این حال، در طی این مدت کوتاه، بخش عمده ای از پروژه های عمرانی‌ با استفاده از دریافت تسهیلات بانکی به سر انجام رسیدند و قابل افتتاح هستند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان اضافه کرد:برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و درمانی نیازمند کمک خیرین هستیم و باید از این پتانسیل و ظرفیت که کم هم نیستند بهره گرفت.

دلفان در ادامه گفت: موضوع بهداشت از اولویت‌های برنامه ماست و باید به مساله پیشگیری بیشتر توجه شود و چنانچه این موضوع اتفاق بیفتد،بیمارستان‌ها کمتر از بیمار می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان عنوان کرد: بیماریها، مسمومیت‌ها، خودکشی، تصادف، بیماری‌های زمینه‌ای و … موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع مستلزم همکاری همه جانبه است تا با فراهم کردن امکانات این آسیب‌ها کمتر شود.

وی جذب و ماندگاری پزشکان متخصص را مهم دانست و افزود: سالانه حدود ۷۰ نفر پزشک متخصص در استان جذب می شوند که با پایان طرحشان،استان را ترک می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: با اصلاح تعرفه ها، جلوگیری از قوانین و مقررات دست و پا گیر، فراهم کردن امکانات رفاهی و افزایش درآمدهای پزشکان متخصص، می توان در راستای ماندگاری پزشکان متخصص در استان گام برداشت.

دلفان همچنین، استفاده از پتانسیل های خیرین و فعالیت های بین بخشی در حزه سلامت را مهم دانست و گفت: به حوزه ی بهداشت که سطح اول ارائه خدمات سلامت است، باید بیشتر توجه کرد و مورد رسیدگی قرار گیرد تا همچنان بهداشت را در خط اول، نگه داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها و تمام مشکلات مالی تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، عنوان کرد: در لرستان موج ششم کرونا ویروس شروع شده و ضرورت دارد موازین بهداشتی رعایت تا مبتلا نشویم.

وی مهمترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی لرستان را پرداخت بدهی‌های این دستگاه عنوان کرد و با بیان اینکه هزینه‌های دانشگاه به خاطر کرونا ویروس افزایش یافته است، بیان کرد: در این راستا دولت نیز در تنگنا بوده و اما تا حد ممکن توانسته به مساله سلامت کمک کند.

دلفان به تشریح ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان پرداخت و گفت: بخش «ام آر آی» بیمارستان امام خمینی (ره) شهر پلدختر، احداث خانه بهداشت «مورانی» پلدختر، راه اندازی مرکز جامع سلامت روستایی «زیودار» پلدختر، بخش «ام آر آی»‌‌ بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کوهدشت، مرکز جامع سلامت شهری شهید «هادیان» شهر کوهدشت، مرکز جامع سلامت شهری روستایی «مؤمن آباد» ازنا، بخش دیالیز شهید ولیان الیگودرز از جمله این پروژه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین مرکز جامع سلامت روستایی شهید «مبشر»، مرکز جامع سلامت روستایی «دمباغ» دلفان، بخش «ام آر آی» بیمارستان ابن سینا شهر دلفان، بخش «سی تی اسکن» بیمارستان ابن سینا شهر دلفان، بخش «ال دی آر» بیمارستان این سینا شهر دلفان، بهره برداری از اتاق عمل دوم قلب بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت الله مدنی خرم آباد را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر در استان برشمرد و گفت: دپارتمان زنان و زایمان بیمارستان شهید رحیمی شامل «ال دی آر»، بخش مادران در خطر و پست «پارتوم» خرم آباد، دستگاه آنژیوگرافی دوم و بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید آیت‌الله مدنی خرم آباد، احداث بلوک زایمانی بیمارستان شهدای هفت تیر دورود لرستان و احداث خانه بهداشت قالبی سراب دوره چگنی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح هستند.

رایزنی به موقع و ایجاد جذابیت در استان برای ماندگاری پزشکان متخصص با همکاری دیگر ارگان ها، رمز ماندگاری برخی مدیران در هر دوره ای از ریاست، تشریح برنامه های عملیاتی، بحث بیماری های واگیر و غیر واگیر، تعریف بانیان وضع موجود و توجه به حوزه ی بهداشت از مواردی بود که در این جلسه مطرح شدند.

در این جلسه همچنین، نظارت بیشتر در حوزه ی درمان، تفاوت در بحث دارو و قیمت ها در داروخانه های استان، توجه به نوآوری ها، تکریم ارباب رجوع ، اصلاح نوع برخوردها با پرسنل زیر مجموعه ، بحث مسمومیت ها ، فراهم کردن امکانات برای کاهش آسیب ، تقویت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، بحث خوابگاه های دانشجویی،  ارتقا آموزش و ایجاد بسترهای رشد و نوآوری در سطح دانشگاه و استان نیز مطرح شدند و رئیس و اعضا هیات رئیسه دانشگاه به فراخور سوالات مطرح شده،  پاسخگوی سولات خبرنگاران بودند.

انتهای پیام/