رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۳۰ هزار تن محصول کشاورزی سالانه از لرستان صادر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار سالانه از این استان صادر می‌شود.

به گزارش همای سعادت،سید عماد شاهرخی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:ظرفیت صادراتی استان بیش از این رقم می باشد و حجم بالایی از محصولات کشاورزی به صورت متمرکز و عمده در حال صادرات است.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های صادراتی در بخش کشاورزی تصریح کرد: سالانه چهار تا پنج هزار تن گوجه فرنگی و فلفل از لرستان به روسیه، امارات، قطر و کویت و سه تا چهار هزار تن لبنیات نیز توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

شاهرخی همچنین چین را عمده بازار هدف صادرات سالانه سه هزارتن پای مرغ از لرستان عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصولات شامل زعفران، سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌های مرزی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر انسجام بخشی برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی لرستان تصریح کرد: برای ساماندهی حوزه صادرات توسط بخش دولتی باید یک انسجام و هم افزایی وجود داشته باشد چراکه ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی استان بسیار است.

وی تاکید کرد: باید راهکارهای مختلف برای ایجاد قابلیت صادراتی بیش از پیش محصولات استان تدوین شود که حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که می تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

شاهرخی گفت: در صورتی که مولفه‌های پیش نیاز صادرات از جمله بسته بندی شکیل، کیفیت و موارد دیگر رعایت شود هزینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری می باشد همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش صادرات برای تولیدکنندگان در این راستا موثر خواهد بود.

انتهای پیام/