۳۴ طرح هادی روستایی در لرستان به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفتمین روز از هفته دولت، طرح هادی روستای ” هولاندشت” بخش مرکزی خرم‌آباد به نمایندگی از ۳۴ روستای استان بهره‌برداری شد.

به گزارش همای سعادت ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان،اظهار داشت: برای  اجرای طرح های هادی بهره برداری شده ۳۵ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن  و ۲۰ میلیارد تومان با تعامل دهیاری های استان هزینه شده است.
مسعود رضایی افزود: در روستای هولاندشت با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز طرح هادی از جمله انجام آسفالت معابر با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه باید طرح هادی ۱۵۰ روستای بالای۲۰ خانوار استان امسال با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان اجرا شود، افزود: اکنون در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی تهیه شده است و تمامی روستاهای لرستان نیز از این طرح بهره مند هستند.

رضایی میانگین اجرای طرح هادی روستایی در کشور و لرستان را به ترتیب ۵۲ و ۵۳ درصد عنوان و اضافه کرد: پارسال طرح هادی در حدود ۱۰۰ روستای این استان با ۶۲ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد که این موضوع با هماهنگی و هم افزایی بین بنیاد مسکن و دهیاری ها شکل گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۸۰ طرح هادی روستایی لرستان با اعتبار چهار میلیارد تومان مورد بازنگری قرار گرفت که این موضوع براساس نیاز روستاها انجام شد و امسال نیز طرح هادی حدود ۱۰۰ روستای استان بازنگری می‌شود که در این زمینه هم  یک تا ۲ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین  گفت: بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی استان که از سال قبل تاکنون بازسازی یا احداث شده بودند همزمان با هفته دولت آغاز شد.ه است.

رضایی افزود: برای اجرای این طرح که از هفته دولت سال قبل آغاز شد ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تحویل یک هزار و ۴۰۰ جلد سند مالکیت روستایی را از دیگر برنامه های هفته دولت جاری برشمرد و افزود: این تعداد در طول یک سال گذشته صادر شده است.
رضایی تاکید کرد: اسناد مالکیت روستایی به صورت مشترک با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل ثبت اسناد و املاک صادر و در قالب آن سندهای دفترچه ای قدیم (منگوله دار) از درجه اعتبار ساقط و سند تک برگی صادر می شود.

وی اضافه کرد: روستا بستر تولید و خدمت است و نگه داشت جمعیت آن تحت عنوان کانون تولید یک  ضرورت می باشد بنابراین در تسهیلات مسکن امسال، چنانچه روستاییان از جمله در حریم شهرها نسبت به انبوه سازی تمایل داشته باشند، تهسلات مصوب پس از بررسی و نظارت به آنها تعلق می گیرد.

ایرنا

انتهای پیام/