بازرس‌ کل لرستان:

۴۰ نفر از کارکنان و مدیران ادارات تحت تعقیب قرار گرفتند

بازرس کل لرستان با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۴۰ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تحت تعقیب مراجع قضایی قرار گرفتند،گفت:هفت نفر از این افراد مدیر بودند.

به گزارش همای سعادت،سعید رازانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت نوزدهم مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد:۳۰ گزارش اصلی، ۸۰ پیشنهاد اصلاحی،۲۰ گزارش تعقیب اداری و ۴۰ نفر مراجع تعقیب اداری در ۶ ماهه نخست امسال به این سازمان ارسال و منجر به تعقیب اداری هفت نفر از مدیران استان شد.

وی افزود:این افراد به دلیل مسامحه در انجام وظایف و ترک فعل به هیئت تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

رازانی گفت:گزارش‌های اختصاصی زیادی در مورد ترک فعل مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که به وظیفه قانونی خود عمل نکنند، ترک فعل برای آنان محسوب می‌شود و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

بازرس کل لرستان افزود:این‌سازمان‌به منظور نظارت بر حسن قوانین در دستگاه های اجرایی تاسیس شده است و بازرسی های آن به ۲ روش برنامه ای و موردی انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: از زمانی که دکتر خداییان،به عنوان رئیس سازمان بازرسی کشور منصوب شد،تحولات بزرگی در سازمان صورت گرفت،در حال حاضر، برنامه های بازرسی به صورت همزمان در کل کشور اجرا و گزارش بازرسی ها به سازمان ارسال و این سازمان مسائل و مشکلات دستگاه ها را به وزارتخانه های متبوع ارسال می کند، که این کار ابتکار بسیار خوب دکتر خداییان است.

بازرس کل لرستان بیان کرد:در مواردی بازرسین سازمان بازرسی لرستان به صورت سرزده از دستگاه‌های اداری استان بازدید داشتند و بیشترین بازرسی از دستگاه‌های خدمات‌رسانی بود که ارباب رجوع زیادی داشتند.

بازرس کل لرستان تصریح کرد: تلفن ۱۳۶ که راه ارتباطی مردم با سازمان بازرسی و سامانه بازرسی کل کشور به نشانی ۱۳۶.ir در اختیار مردم است که مردم می توانند شکایات و گزارش های خود را به ما اطلاع دهند و این گزارش ها منجر به تشکیل پرونده می شود.

وی افزود: در کنار این راه های ارتباطی، واحد مشارکت های مردمی را داریم که افرادی که مایل هستند، می توانند به صورت افتخاری با بازرسی همکاری کنند و اخبار و اطلاعات و تخلفات را به ما اطلاع می دهند.

انتهای پیام/