۴۹ معلول لرستانی آموزش های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: ۴۹ معلول لرستانی از ابتدای سال جاری تاکنون آموزش های فنی حرفه را فرا گرفتند که این آموزشها در جهت توانمند سازی معلولان و اشتغال آنها بسیار اثرگذار است.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیر افلاک‌، محمدرضا آذرخش اظهار داشت: فنی و حرفه ای در رشته های مختلف آموزش های لازم را ارائه می دهد و یکی از قشرهایی که آموزش ها را فرا می گیرند، معلولین هستند.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در توانمند سازی افراد معلول دارد، افزود: معلولان در رشته هایی که علاقمند باشند می توانند برای فراگیری آموزش اقدام نمایند و در همان رشته مهارت های لازم را فرا گیرند که این اقدام در اشتغال آنها بسیار مهم و اثرگذار است.

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۹ نفر از معلولان خانم و آقا در رشته های مختلف آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند که این آموزش ها در حدود ۳۸ هزار نفر ساعت بوده است.

آذرخش عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۹ نفر معلول در قالب چهار هزار و ۸۵۲ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را در استان فرا گرفتند.

وی گفت: از این تعداد ۳۲ نفر خانم و ۱۷ نفر مرد بوده که معلولان آقا در رشته های سیم کشی و برق و ۳۲ نفر خانم معلول در رشته های قالی بافی، عروسک سازی و خیاطی دوره های آموزش های فنی و حرفه ای را طی کرده اند.

مدیر کل فنی حرفه ای لرستان خاطر نشان کرد: این آموزشها به صورت مستمر برگزار می شود و افراد معلول می توانند از این طریق در جهت توانبخشی شغلی استفاده کنند و با داشتن یک حرفه زودتر مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/