۵۰۰ اُمین مدرسه قلم چی در خرم آباد افتتاح شد+تصاویر

مدرسه اهدایی بنیاد قلم‌چی به دانش‌آموزان منطقه تلوری خرم‌آباد امروز با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت،آیین افتتاح پانصداُمین مدرسه قلم چی با حضور کاظم قلم چی،مدیر کانون فرهنگی قلم چی، مهدی اربابی،مدیر کل توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور،علی محمد رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز،یونس بهاروند ایرانیا،مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان، مرتضی خرم آبادی،معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان،واقف و متولی بنیاد قلم‌چی و مسئولان نمایندگی‌های بنیاد در استان و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.

یونس بهاروند ایرانیا،مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در آیین افتتاح ۵۰۰ اُمین افتتاح مدارس قلم چی،آموزش را اصلی ترین زیر ساخت توسعه پایدار و همه جانبه کشور دانست و اظهار داشت:تاکنون با مشارکت بنیاد قلم چی ۶ باب مدرسه بزرگ ۶۰ کلاسه برای لرستان ساخته شد.

وی،افزود:ینیاد برکت در احداث ۲۰۰ مدرسه پای کار بوده و نیز ۱۰۰ مدرسه را تا سال آینده در استان خواهد ساخت.

بهاروند ایرانیا با اشاره به کمک ۱۳۷ میلیاردی خیرین در سال گذشته ،تصریح کرد: ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی توسط خیرین تأمین می‌شود و بدون تعامل آنان این کارهای بزرگ انجام نمی‌شد.

وی،برقراری عدالت آموزشی و ایجاد زیرساخت علمی در مناطق محروم، اولویت کاری نوسازی مدارس دانست و گفت:نکته جالب اینکه از ۲۸۲ کلاس درس،۱۹۲ کلاس درس یعنی ۶۸ درصد مربوط به روستاها و مناطق محروم است.

بهاروند ایرانیا تاکید کرد:با توجه به عمق محرومیت در حوزه فضای آموزشی نیاز است که روند مدرسه‌سازی ادامه داشته باشد و برای این امر نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به ۱۲۰۰ مدرسه فرسوده در استان گفت: در استان ۵۰ درصد مدارس مستحکم هستند،۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

صابر فتاحی مسئول پروژه‌های مدرسه‌سازی با اعلام این خبر گفت: ساخت این مدرسه ۶ کلاسه با مشارکت بنیاد قلم‌چی انجام شده و هجدهمین مدرسه اهدایی بنیاد برای دانش‌آموزان لرستان است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز تکمیل ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه توسط بنیاد قلم‌چی در منطقه تلوری خرم‌آباد انجام و در مهر ۱۴۰۰ افتتاح شده بود.

بنابراین گزارش،این مدرسه که هجدهمین مدرسه بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استان لرستان است و ظرفیت ۳۶۰ دانش‌آموز در دو نوبت را دارد،با زیربنای ۹۳۴ مترمربع فضای آموزشی در ۲ طبقه، شامل شش کلاس درس،اتاق‌های اداری،اتاق ‌های بهداشت و رایانه،کتابخانه،سالن چند منظوره (نمازخانه و اجتماعات) و زمین چمن مصنوعی برای ورزش است.

انتهای پیام/