۶مطالبه مردم لرستان از رئیس جمهور آینده

اقتصاددان لرستانی،به مطالبات مردم لرستان از رئیس جمهور آینده اشاره کرد و گفت: هیاهوهای سیاسی هیچ سودی برای استان و کشور ندارد.

علی محمدی فر در گفتگو با خبرنگاران ،اظهار داشت :توسعه اقتصادی، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی، اصلی ترین مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده است.

کارآفرین لرستانی به دیگر مطالبات مردم لرستان از رئیس جمهور آینده اشاره کرد و افزود: توسعه اقتصادی، احیای کارخانجات تعطیل شده و تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: احداث سد های متوقف شده و نیمه کاره، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی، از دیگر مطالبات مردم است که نباید در هیاهوهای انتخاباتی، مطالبات اصلی و حقیقی مردم فراموش شود.

این اقتصاددان انقلابی اظهار داشت: به گواه آمارهای رسمی کشور، لرستان فلاکت زده ترین استان کشور است و به تبع آن، بیکار ترین استان کشور و در عین حال یکی از جوان ترین استان های کشور است.

وی با بیان اینکه وضعیت فقر و بیکاری در لرستان از مرز هشدار گذشته است تاکید کرد: باید برای این خطه، زیرساخت اقتصادی ایجاد شود تا مردم ولایتمدار آن که همواره پای کار انقلاب و اسلام بوده و هستند به اندک خواسته های معقول و منطقی خود که داشتن شغل، حداقل حقوق برای امرار معاش و حداقل رفاه اجتماعی است برسند.

محمدی فر افزود: این استان با تولید سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب و داشتن ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت، نباید این حجم از نیروی بیکار داشته باشد و مردم آن از حداقل های رفاه درمانده باشند.

این کارآفرین هم استانی ابراز تاسف کرد: جوانان فارغ التحصیل لرستان به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و به انجام کارهای کاذب، مسافرکشی، کارتن خوابی و ماشین خوابی روی می آورند.

این صادرکننده نمونه تصریح کرد: سوء مدیریت و دعواهای سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و غرق شدن در دعواهای سیاسی که هیچ خیر و برکتی نداشته و نخواهد داشت، موجب شده که خواسته ها و مطالبات شخصی، جایگزین مطالبات عمومی و اساسی استان شود.

وی افزود: استانی با این همه پتانسیل، میتوانست غنی باشد ولی متاسفانه فقیر و فلاکت زده ترین استان کشور است.

محمدی فر گفت: اگر میخواهیم از وضعیت دشوار اقتصادی امروز عبور کنیم باید در راستای منافع عمومی استان متحد و یکصدا باشیم و بپذیریم که همه در یک کشتی هستیم و سرنوشت مشترک داریم.

این اقتصاددان اظهار داشت: امیدوارم که دولت آینده ، دولت کار و عدالت باشد و با اصلاح ساختار مدیریتی و میدان دادن به جوانان انقلابی، زمینه را برای محرومیت زدایی، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم لرستان و توسعه اقتصادی آن فراهم سازد.

انتهای پیام/